Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@15:05:58 GMT

مرز‌های کشور برای تردد زوار اربعین مسدود است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۵۷۵۹

مرز‌های کشور برای تردد زوار اربعین مسدود است

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین صادر شد.

متن کامل اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین بدین شرح است:

(اطلاعیه شماره ۱)

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً

حماسه اربعین یک پدیده فوق العاده‌ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به این چنین حماسه‌ای دارد بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(مقام معظم رهبری) (مدظله العالی)

به اطلاع مردم شریف و دینمدار و عاشقان خط سرخ شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) می‌رساند در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساخت‌ها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی (ع) اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشور‌ها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین و اعمال سیاست‌های قرنطینه‌ای در آن کشور همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در کشور مبنی بر اعمال سیاست‌ها و شیوه نامه‌های پزشکی، بهداشتی ماه محرم که بنحواحسن توسط مردم عزادار و فهیم کشور اجرا گردید فلذا بدینوسیله اعلام میگردد:

۱. هر گونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سالجاری امکان پذیر نبود و مرز‌های کشور برای تردد زوار مسدود می‌باشد.

۲. برگزاری هرگونه راهپیمائی و پیاده روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرز‌های غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا می‌باشد.

۳. ازعزادارن عزیز درخواست میشود به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیر معتبر توجه نکرده و صرفا اطلاعیه‌های صادره ازسوی ستاد مرکزی اربعین وستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.

۴. برنامه‌های جایگزین مراسم راهپیمائی اربعین سال جاری با هدف زنده نگه داشتن فضای ارزشی اربعین متعآقباً اعلام خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین زوار عراق ایام صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، امیر معصومی گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم و محدوده سیاه بیشه، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، بایجان، شنگلده و آب اسک سنگین گزارش شده است.

معصومی از بارش باران در محور‌های فیروزکوه و محور‌های استان‌های محور‌های استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌شود.

وی یادآور شد: محور‌های هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد– دربید، حاجی آباد – آهنگران، سروآباد – پاوه، رباط پشت بادام – بیاضه، عسلویه – گله دار، طبس – بردسکن و بیرجند - شوشود مسدود است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص محدودیت‌های ترافیکی گفت: آزادراه تهران - شمال (جنوب به شمال) و محور چالوس (جنوب به شمال) مسدود است و محدودیت تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال (آزادراه و محور فوق) اجرا شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران به دلیل گل و لای
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • خودداری از تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان