Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@02:27:04 GMT

فوت ۱۴۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۶۳۸۸

فوت ۱۴۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است.

به گزارش پول نیوز ،سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

وضعیت کرونا در استان بوشهر

 

لاری درباره وضعیت کرونا در استان بوشهر گفت: پس از گذر از خیز متوسط بیماری در اسفند سال گذشته در استان بوشهر، از اوایل خرداد ماه امسال، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجدد به شکل صعودی در آمد و در اواسط تیر ماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

 

وی ادامه داد: با وجود کاهش نسبی موارد بیماری در مرداد امسال در استان بوشهر، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان همچنان ناپایدار و با تغییرات صعودی همراه است.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در بوشهر

 

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در هفته جاری شاهد افزایش ۳۶ درصدی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان بوشهر هستیم. بروز موارد بستری و فوت در این استان همچنان بالاتر از میزان متوسط کشوری بوده و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است.

 

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان، عسلویه و گناوه در این استان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های دیر، دیلم و کنگان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

 

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوشهر

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر بیش از ۹۹ هزار مورد بازرسی توسط همکاران بهداشتی از اماکن عمومی و کارگاهی در این استان انجام شد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دستگاه قضایی استان معرفی و تعداد ۷۴۰ واحد متخلف پلمب شده است.

 

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان بوشهر در مراکز و اماکن عمومی استان ۸۴ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳ درصد گزارش شده است.

 

لاری ادامه داد: همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بوشهر در فرودگاه‌های استان و کمترین میزان در سواحل، تفریح‌گاه‌ها و معابر عمومی گزارش شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم استان بوشهر، شاهد خروج شهرهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری در هفته‌های آتی باشیم و فراموش نکنیم که مهم‌ترین راه برون رفت از وضعیت موجود بیماری در کشور، تقویت و تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک است و با رعایت این اصول شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.



منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کرونا استان بوشهر لاری وزیر بهداشت کرونا در استان بوشهر پروتکل های بهداشتی قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی تنگستانی مکان از آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به واردات ۲۶ هزار مولد میگوی خارجی SPF به کشور برای تولید بچه میگو، افزود: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده این مولد‌ها پست لارو‌های قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگوی پرورشی مطلوب کمک قابل توجهی کند.

وی با تاکید بر این‌که مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهندگان امکان‌پذیر است، گفت: بیماری میگوی پرورشی امسال هم مانند سال‌های گذشته وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان، این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی مکان یادآور شد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات و آموزش‌های لازم و شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگوی پرورشی دارد را به تولیدکنندگان میگو ارائه کرده است.

وی ردیابی بیماری میگوی پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و اظهار کرد: مولد‌ها و پست لارو‌های میگو تا کنون سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات از سوی پرورش‌دهنده این آبزی ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان این‌که کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان میگو در مراکز پرورشی هستند، اضافه کرد: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و تاکید کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده از سوی دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید