Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز 58 هزار و 594 واحد بالا رفت و در ارتفاع یک میلیون و 666 هزار واحد ایستاد؛ هر چند تعداد کل معاملات نسبت به روز گذشته یک درصد افزایش را ثبت کرد اما حجم معاملات رشد 24 درصد را نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه به سمت متعادل شدن و خروج ترس از آن در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته بورس سبز رنگ بود و امروز هم این سبز بودن ادامه داشت و باید منتظر روز پایانی معاملات یعنی فردا باشیم که سهامداران چه تصمیمی خواهند گرفت. به هر حال فعلا شاهد صف‌های فروش نخواهیم بود و ظاهرا خریداران به میدان آمدند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 58 هزار و  594 واحد در ارتفاع یک میلیون و 666 هزار و 182 واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم بالاخره پس از مدت‌ها سبز رنگ شد و با رشد 5651 واحدی عدد 428 هزار و 541 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بورس بیش از 9 میلیارد و 460 میلیون اوراق بهادار را در قالب یک میلیون و 322 هزار معامله دست به دست کردند که ارزش آن بالغ بر 11 هزار و 36 میلیارد تومان شد.

ارزش کل معاملات روز جاری بازار سرمایه (بورس و فرابورس) با تغییر مالکیت 11 میلیارد و 845 میلیون سهم و اوراق مالی به بیش از 18 هزار و 815 میلیارد تومان رسید.

تعداد کل معاملات امروز یک درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به یک میلیون و 882 هزار معامله رسید.حجم معاملات اما 24 درصد افزایش نسبت به روز قبل را ثبت کرد.   ارزش معاملات خرد سهام هم 12 هزار و 532 میلیارد تومان ثبت شد. در جریان معاملات روز جاری 1909 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها وارد بازار شد. 

سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، معدنی و صنعتی گلگهر و بانک ملت بیشترین نقش را در رشد شاخص و سبز شدن ایفا کردند.

نمادهای صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، بانک ملت، بانک تجارت، سرمایه‌ گذاری غدیر و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو پربیننده امروز بورس تهران بودند.

 

شاخص کل فرابورس ایران هم با مثبت  437  واحد به 17 هزار و 450 واحد رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 2 میلیارد و 386 میلیون سهم و اوراق مالی را در 560 هزار معامله و به ارزش 7779 میلیارد تومان دادوستد کردند.

پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت لاوان بیشترین نقش را در رشد شاخص فرابورس داشتند.

 نمادهای بانک دی، پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، صنایع ماشین‌های اداری ایران و گروه سرمایه‌ گذاری ایران خودرو پربیننده‌های امروز فرابورس بودند.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات