Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@16:30:28 GMT

ادعای جدید وزیر خارجه آمریکا علیه حزب‌الله

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۶۷۶۷

صراط: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با رادیو «اینتر فرانس» مدعی شد تلاش‌های پاریس برای حل بحران لبنان بدون آنکه فکری برای تسلیحات حزب‌الله بکند؛ بیهوده خواهد بود.

به گزارش مهر، آمریکا هفته گذشته دو تن از وزرای سابق لبنان را به اتهام همدستی با حزب‌الله در لیست تحریم قرار داد.

در همین حال، پمپئو مدعی شد: آمریکا به وظیفه خود عمل کرده و مانع از خرید تانک‌های چینی و سامانه‌های پدافندی روسیه از سوی ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، اجازه فروش تسلیحات به حزب‌الله و ناکام گذاشتن تلاش‌های ماکرون را هم نمی‌دهد.

البته، منظور پمپئو تحت فشار گذاشتن فرانسه برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است چرا که وی بلافاصله افزود: نمی‌توانید به ایران اجازه برخورداری از پول، قدرت و تسلیحات بیشتر را بدهید و همزمان، مانع تداوم فجایعی شوید که حزب‌الله رقم می‌زند.

پمپئو روز گذشته نیز در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شده بود: اروپایی‌ها هم می‌دانند که لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ایده بدی است. اطمینان دارم که آمریکا ظرف یک هفته موفق شده و مکانیسم ماشه فعال می‌شود و به این ترتیب، ایران یکبار دیگر از قاچاق سلاح منع خواهد شد.

این ادعای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که پیشتر شرکای اروپایی برجام به درخواست واشنگتن مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی ممتنع دادند حال آنکه شورای امنیت ادعای آمریکا مبنی بر ادامه مشارکت در برجام را زیر سوال برده و می‌گوید واشنگتن حقی برای فعال کردن مکانیسم ماشه که ضامن احیا خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است؛ ندارد.

با این حال، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس مدعی است که لندن می‌تواند از گزینه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران استفاده ابزاری کند حال آنکه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم در همراهی با رژیم صهیونیستی، از لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران سخن گفته است.

این اظهارنظر‌ها حاکی از آن است که اروپا سیاست خارجی مستقلی ندارد و همچنان برای بقا، نیازمند باج‌دهی به واشنگتن است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آمریکا حزب الله وزیرخارجه امریکا فرانسه لبنان پامپئو مایک پمپئو صراط تمدید تحریم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح