Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:15:53 GMT

پاسخ منطقه آزاد کیش به اظهارات معاون وزیر بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۶۷۹۱

پاسخ منطقه آزاد کیش به اظهارات معاون وزیر بهداشت

به فاصله چند ساعت پس از اظهارات معاون وزیر بهداشت، سخنگوی شورای سلامت کیش از نظارت حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری ها و ایمن سازی مستمر در فرودگاه بین المللی کیش خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رضانیا اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در جامعه، فرودگاه کیش نیز جهت مقابله با این ویروس ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع در رأس کار قرار گرفت و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت و همچنین شورای سلامت کیش همچنان به صورت مستمر تمامی موارد و قوانین بهداشتی برای آسودگی خاطر مسافران و گردشگران به خوبی رعایت می شود. بر اساس مصوبات شورای سلامت کیش در تمام پروازهایی که تاکنون از طریق این فرودگاه انجام شده، دستور العمل های بهداشتی با هدف سفری ایمن، اجرا و مقررشد که در سفرهای پیش رو نیز این مهم با جدیت بیشتری استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: برچسب گذاری سالنهای فرودگاه و فاصله گذاری ، ضدعفونی مکرر ترمینال ها، سرویس‌های بهداشتی و چرخ‌های حمل بار، ضدعفونی بار مسافران پس از تخلیه از هواپیما ، نصب دوربینهای پیشرفته تب سنجی، ضدعفونی هواپیما قبل از ورود و پس از خروج مسافر،الزام استفاده از ماسک و دستکش از جمله موارد تصویب و تاکید شده با هدف تامین سفری امن برای هموطنان در پروازهای فرودگاه کیش است.

وی افزود: با هماهنگی شورای سلامت کیش و کارشناسان مرکز توسعه سلامت ،هلال احمر و بسیج، پیش از ورود مسافران به هواپیما ،تب سنجی و طرح غربالگری به صورت جدی انجام و در صورت مشاهده و شناسایی افراد علامت دار به مراکز سرپایی فرودگاه ارجاع می شوند و پس از آن نمونه گیری انجام خواهد شد که این موضوع همچنان در فرودگاه بین المللی کیش با همت سربازان سلامت در حال اجرا می باشد.

رضانیا با تاکید براهمیت مقابله با شیوع ویروس بر اساس پروتکل های تعریف شده فردی خواستار همکاری مسافران، گردشگران و کیشوندان در رعایت فاصله فردی و موارد بهداشتی تاکید شده در سالن های فرودگاه شد که این امرموجب آرامش خاطر آنها در طول پرواز خواهد بود.

به گزارش تسنیم، پیش از این معاون وزیر بهداشت گفته بود: فرودگاه کیش در رعایت دستورالعمل های بهداشتی یکی از نامناسب ترین فرودگاههای کشور است و تذکر جدی به مسئولان این فرودگاه داده شده است.

علیرضا رئیسی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص وضعیت فاصله گذاری در فرودگاههای کشور اظهار کرد:‌استفاده از ماسک با 90 درصد در فرودگاههای کشور به ثبت رسیده است. استفاده از ماسک از سوی شاغلین فرودگاهها  85 درصد گزارش شده است و فاصله گذاری در سالن فرودگاهها با 75 درصد به ثبت رسیده است.

وی افزود:‌ در خصوص رعایت فاصله گذاری در اتوبوس ها و انتقال تا هواپیما دچار مشکل هستیم و رعایت دستورالعملهای بهداشتی در این بخش با 55 درصد به ثبت رسیده است.

به گزارش تسنیم، طی مردادماه امسال فروگاه لارستان 113 پرواز را انجام داده و در مقابل 1133 پرواز را پنجمین ماه سال انجام داده است.

فرودگاه کیش نامناسب ترین فرودگاه در رعایت دستورالعملهای بهداشتی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش منطقه آزاد کیش شورای سلامت کیش فاصله گذاری فرودگاه کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محبوبه محمدزمانی، مدیر صدور مجوزهایِ سازمانِ نظامِ مهندسیِ کشاورزی در برنامه مناظره بالاتر شبکه خبر گفت: در ۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ درصدِ درخواست متقاضیان کسب و کار‌های کشاورزی، به علت آنچه فاصله بهداشتی عنوان می‌شود، رد شده است.
زمانی افزود: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدفِ جذب سرمایه در بخشِ کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.
فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز­ را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.
دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.
علاوه بر  فواصل غیرضروری مجوز واحد‌های را کد هم یکی از موانع کسب و کار است.
البته طبق قانون در تولیدات روستایی فواصل بهداشتی اعمال نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد