Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@22:22:45 GMT

موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۶۸۴۸

موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به قدمت بالای چاپ، مطبوعات و نشر در این استان گفت: در این راستا اقدامات مهمی برای راه‌اندازی موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان بوشهر انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، مجید خورشیدی ظهر امروز در نشست با مسئولان  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر معرفی جایگاه این استان در عرصه نشر مطبوعات و چاپ اظهار داشت: سابقه کهن یک منطقه با فرهنگ، اندیشه‌ و دستاوردهای آن بخش شناخته و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای قدمت بالای تاریخی در عرصه‌های مختلف است افزود: باید این ظرفیت‌‌ها با ترویج آن بیشتر به جامعه معرفی شود.

معاون استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر از دیرباز با شرایط جغرافیایی خاص به فرهنگ و رسانه اهمیت زیاد قائل بودند خاطرنشان کرد: احیاء فرهنگ و قدمت تاریخی بوشهر در ارتباط با فرهنگ، هنر و رسانه یکی از ضروریات است.

خورشیدی از راه‌اندازی موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان خبر داد و بیان کرد: افتتاح این موزه یک اتفاق مهم و تاثیرگذار است و به عنوان یک مرجع و منبع اصلی در جنوب کشور  محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر راه‌اندازی موزه یاد شده در هفته وحدت تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با همکاری و تعامل بیشتر برای افتتاح موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان بوشهر تلاش کنند تا در هفته وحدت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم بر اهمیت ایجاد موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم بوشهر با پشتوانه عظیم تاریخی و فرهنگی استان بوشهر با تعامل بین بخشی دستگاه‌های متولی بتوان این موزه و زیر ساخت فرهنگی ایجاد شود.

فاطمه کرمپور با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های مورد نظر در موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان عنوان کرد: بخش اعظم محتوای موزه تدوین شده که به محض واگذاری اعتبار برای چیدمان موزه اقدام می‌شود.

چاپ 40 درصد مطبوعات استان بوشهر تعطیل شد بسته‌های حمایتی و اقلام معیشتی به رسانه‌های استان بوشهر ارائه شود پروژه شناخت‎نامه استان بوشهر تدوین می‌شود

عبدالرحمن برزگر رئیس انجمن سینمای جوانان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند بازسازی، تولید محتوای نمایشگاهی و دیجیتال خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در 2 ماه آینده ضمن تایید محتوا، موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان راه اندازی می‌شود تا این موزه ، مکانی برای آشنایی عموم مردم  با صنعت چاپ استان بوشهر باشد.

برزگر ضمن ابراز امیدواری از تامین اعتبار لازم برای افتتاح موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان بوشهر اظهار داشت: امیدواریم با راه‌اندازی این موزه تا چند ماه آینده، میزبان حضور علاقه‌مندان این حوزه در این موزه  باشیم .

علی درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر هم با تاکید بر همکاری و مساعدت مالی به این پروژه موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان خاطرنشان کرد: امیدواریم که افتتاح موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان با جدیت بیشتری دنبال شود.

درویشی  تاکید کرد: امید می‌رود با اهتمام و کوشش مسئولان مربوطه، موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان   ایجاد  شود و زمینه لازم برای افتتاح این موزه و معرفی ظرفیت‌های بزرگ و تاثیرگذار مطبوعات و رسانه استان  فراهم شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چاپ و نشر استان بوشهر موزه مطبوعات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 

 هیات منصفه دادگاه مطبوعات، پایگاه خبری رویداد ۲۴ و مجله ناداستان  را مجرم شناخت.

 سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های پایگاه خبری رویداد ۲۴ و مجله ادبی ناداستان با حضور اعضای منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.  

به گزارش ایرنا، اکبر نصراللهی روز سه‌شنبه افزود: اتهام محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴ در شکایت مهدی قدمی مدیرعامل شرکت واسپاری ملت «نشر مطالب خلاف واقع» در مطلبی با عنوان حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت! در نوزدهم تیر ۱۴۰۲ بود که در آن گفته شده است «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، «نجومی‌بگیر» است.

وی ادامه داد: هیات منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴ را با اکثریت آراء مجرم دانستند و مستحق تخفیف ندانستند. 

نصراللهی اظهار داشت: پرونده دیگری که مورد بررسی گرفت مربوط به آرش صادق‌بیگی مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی سردبیر مجله یادشده به اتهام اشاعه منکرات و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی بود که هیات منصفه در این پرونده هم با اکثریت آراء متهمان را مجرم شناختند اما مستحق تخفیف دانستند.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴، آرش صادق‌بیگی مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی سردبیر مجله یادشده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت