Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:48:14 GMT

آهنگ رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ کندتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۰۲۲

آهنگ رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ کندتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز سه‌شنبه (۲۵ شهریورماه) برآورد پیشین خود درباره تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ را اصلاح کرد و احتیاط بیشتری در پیش‌بینی سرعت بهبود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا به خرج داد.

این نهاد مستقر در پاریس چشم‌انداز تقاضا در سال ۲۰۲۰ را با روزانه ۲۰۰ هزار بشکه کاهش، ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد، این دومین کاهش برآورد در چند ماه اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود گفت: انتظار داریم در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بهبود تقاضای نفت به‌طور چشمگیری کاهش یابد، زیرا بخش بیشتری از بهبودهایی که ممکن بود به راحتی رخ دهد اکنون انجام شده است.

این نهاد افزود: ماه‌ها طول خواهد کشید تا این رکود اقتصادی به‌طور کامل بهبود یابد. به علاوه، این احتمال وجود دارد که موج دوم ویروس کرونا (که اکنون در اروپا قابل مشاهده است) بتواند دوباره سبب کاهش تحرک و رفت‌وآمد وسایل نقلیه شود.

آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: افزایش دوباره موارد ابتلاء به ویروس کرونا در بسیاری کشورها و افزایش دوباره محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار آن، ادامه دورکاری و ادامه ضعف فعالیت بخش هواپیمایی، تقاضا را تضعیف می‌کند.

این نهاد افزود: چین - که پیش از دیگر اقتصادهای بزرگ جهان از رکود خارج شده و تقاضای جهانی را بهبود بخشید - به بهبود خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که افزایش موارد ابتلاء به کرونا در هند بیشترین افت تقاضا از ماه آوریل تاکنون را به همراه داشته است.

افزایش تولید جهانی نفت و کاهش چشم‌انداز تقاضا همچنین به معنای کندتر شدن برداشت از ذخیره‌سازی نفت خام است که در زمان اوج اقدام‌های انجام‌شده برای مهار کرونا انباشته شدند.

آژانس با اشاره به اینکه سطح ذخیره‌سازی کشورهای پیشرفته در ماه ژوئیه دوباره به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته بود، اکنون به‌طور ضمنی پیش‌بینی کرد در نیمه دوم سال ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز از این ذخیره‌سازی‌ها برداشت شود که تقریباً یک میلیون بشکه در روز کمتر از برآورد پیشین خواهد بود.

با این حال، اطلاعات اولیه ماه اوت نشان داد که ذخیره‌سازی نفت خام صنعت در ایالات متحده، اروپا و ژاپن کاهش یافته است.

با تسهیل کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش مانند روسیه، عرضه جهانی نفت در ماه اوت یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

این در حالی است که توقف تولید در پی طوفان لورا سبب شد تولید نفت ایالات متحده آمریکا ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

کد خبر 5024880

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت قیمت نفت ایالات متحده امریکا صادرات نفت بازار سهام قیمت دلار ویروس کرونا بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت تعاونی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده امریکا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت هزار بشکه در روز ذخیره سازی سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی