Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:36:15 GMT

ورامین تولید کننده ۷۰ درصد شیشه و بلور کشور است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۰۶۳

ورامین تولید کننده ۷۰ درصد شیشه و بلور کشور است

حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جلسه مشترک معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور با هنرمندان و اصحاب رسانه ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد:  تولیدات شیشه ای به عنوان مهمترین شاخصه‌های صنایع دستی استان تهران، به ورامین ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان ملی و شاخص تولید شیشه و آبگینه را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  بیشترین میزان محصولات شیشه و بلوار مورد نیاز بازار بزرگ تهران را شیشه‌گران ورامینی تأمین می‌کنند.

فرماندار ورامین افزود: امروز تمامی تکنیک‌های ساخت مصنوعات شیشه‌ای شهر ونیز ایتالیا نظیر شیشه فوتی، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل در ورامین اجرا می‌شود و تولیدات هنرمندان شهرستان قابل رقابت با محصولات تولید شده در این کشور است.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های تولید شیشه در شهرستان ورامین این است که برای تولید محصولات فاخر شیشه‌ای، از پسماندهای شیشه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که این مهم نقش به‌سزایی در حفظ محیط زیست دارد.
کاغذلو گفت: هنرمندان شیشه‌گر ورامین در شش رشته از جمله شیشه فوتی و دست ساز، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه‌بندی، هم‌جوشی شیشه و میناکاری به تولید محصولات شیشه‌ای مشغول بوده و در رشته تراش شیشه و طراحی و نمونه‌سازی، دو بار موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

وی گفت: شهرستان ورامین علاوه بر این که در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته و غذای بیش از ۶ میلیون نفر از استان تهران را تأمین می‌کند که در حوزه هنر نیز اثربخشی خود را به اثبات رسانده است.
کاغذلو افزود: در حال حاضر ده‌ها هنرمند صنایع دستی در مناطق مخلتف شهرستان اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که از نظر کیفیت، با تولیدات هنرمندان شهرهایی که در تولید این محصولات به نام هستند، برابری می‌کند.

استان تهران رسانه ملی مستقل ندارد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این جلسه با انتقاد از عدم اطلاع رسانی از دستاوردهای استان تهران در رسانه ملی گفت: حدود پنج میلیون نفر جمعیت ساکن استان تهران از وجود رسانه مستقل ملی محروم است و مسوولان این رسانه، همواره کمبود اعتبار را برای عدم راه‌اندازی شبکه استانی بهانه می‌کنند.
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: رسانه تاثیر مستقیمی بر فرهنگ جامعه و دیگر حوزه ها دارد لذا باید اثربخشی رسانه‌ها به ویژه در حوزه رسانه ملی با راه‌اندازی شبکه مستقل استانی به نمایش گذاشته شود.
وی از ناهمخوانی دستگاه‌های استانی و شهرستانی به عنوان دیگر معضل شهرستان ورامین یاد کرد و افزود: نیروی انتظامی شرق استان با کمبودهایی ازجمله نیروی انسانی و تجهیزات  مواجه است و نیاز به همراهی برای رفع این مشکلات دارد.
محمودی با اشاره به این که شهرستان ورامین ظرفیت تبدیل شدن به استان را دارد اظهار کرد: به دلیل قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، رژیم شاه تا جایی که می‌توانست به مردم ظلم کرد، در شرایطی که ورامین بیمارستان و مرکز دانشگاهی نداشت، همچون یک استان از ساواک برخوردار بود.
وی تصریح کرد: حق مردم ورامین در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... به خوبی ادا نشده و با وجود ظرفیت‌های ویژه، به حق خود دست نیافته‌ است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
 

برچسب‌ها حسین کاغذلو ورامین اسحاق جهانگیری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین اسحاق جهانگیری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ورامین اسحاق جهانگیری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اخبار کنکور شهرستان ورامین تولید محصولات استان تهران شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد