Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشستی با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به شرایط خاص کنونی و شیوع کرونا، اهمیت فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی را یادآور شد و گفت: کار در فضای مجازی را نباید یک امر عارضی در نظر بگیریم، بلکه باید به عنوان یک راهبرد برای کارهای آینده در نظر گرفته شود

وی گفت: به عنوان نمونه؛ فعالیت‌های همایشی دفتر تبلیغات اسلامی که تا امروز زحمات متعددی همچون مسائل علمی، مسائل فنی و پنل ها و… را داشته است، در شرایط فعلی به صورت مجازی انجام می‌شود، مثل سوگواره مجازی اشراق که بهره گیری از فضای مجازی ما را در ارائه توفیقات بیشتری یاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر استفاده از فضای مجازی در پیشبرد فعالیت‌ها تصریح کرد: باید از سهولت‌های ایجاد شده در فضای مجازی استفاده کنیم؛ در بسیاری از کشورها، شرکت‌های بزرگ با شروع فعالیت‌ها در فضای مجازی، سیاست‌های خود را تغییر داده اند و حاضر به برگشت به شرایط کاری و مدیریتی قبل از کرونا هم نخواهند بود زیرا شاهد رشد بهره وری بیشتر با هزینه کمتر بوده اند.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه افزود: تمرکز صِرف بر ظرفیت‌های درونی سازمان و عدم بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مراکز همسو با اهداف دفتر به ویژه حوزه‌های علمیه، خطای مدیریتی و استراتژیکی خواهد بود؛ خصوصاً در شرایط فعلی که با فعال شدن فعالیت‌ها در عرصه فضای مجازی، زمینه شکوفایی فضلای حوزه‌های علمیه بیش از پیش فراهم شده است.

حجت الاسلام واعظی اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی می‌تواند با مدیریت ستادی خود و با شناسایی، ساماندهی و جهت دهی ظرفیت بی بدیل فضای مجازی، توفیقات بزرگی را در این امر کسب کند.

وی، تولید محتوای جذاب و فاخر در عرصه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی را جزو اولویت‌های دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: حرکت دفتر به سمت فعالیت در عرصه فضای مجازی به معنای استفاده از توانمندی‌های درون و برون سازمان با بررسی تمامی ایده‌ها و بهره مندی از تفکر خلاق در تولید آثار هنری و رسانه‌ای جذاب و ماندگار است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه غفلت از ظرفیت‌های موجود، سازمان را دچار عقب ماندگی می‌کند، تصریح کرد: غفلت از ظرفیت‌های موجود و توقف فعالیت‌ها در این عرصه با عدم دریافت حمایت‌های لازم از نهادهایی همچون صدا و سیما و مراکز پیش رو در امر رسانه و فضای مجازی، ما را در رسیدن به اهداف سازمان دچار چالش و عقب ماندگی خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دفتر و میزهای مختلف علمی و فرهنگی افزود: تنوع مباحث کارشناسی شده در ابعاد اندیشه‌ای و بینشی و توجه به مسائل فرهنگی - اجتماعی همچون عدالت، عفاف و حجاب، موسیقی و… و تمرکز بر مسأله های قطب‌ها و میزها همچون کارآمدی نظام، مباحث تمدنی و نواندیشی دینی و… نشان از توانمندی درونی سازمان دارد که می‌توان با تعامل و گفتگوهای سازنده با صاحبان اندیشه‌های نو در این مقولات، تولید برنامه‌های جذاب، هم برای مخاطب عام و هم برای فرهیختگان حوزه و دانشگاه را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، یکی از موضوعات مهمی را که باید در تولیدات رسانه‌ای مورد نظر قرار گیرد، ارتباط با شخصیت‌های علمی جهان عرب و جهان تسنن برشمرد و اظهار داشت: یکی از ضعف‌های حوزه در دوران معاصر، کمرنگ شدن ارتباطات با شخصیت‌های علمی جهان عرب و جهان تسنن است، در حالی که قبل از انقلاب با توجه به نبود ملاحظات سیاسی و… تعاملات بیشتری انجام می‌شد.

وی گفت: تعامل و گفتگوهای سازنده و بدون سوگیری‌های سیاسی و عقیدتی با شخصیت‌های علمی جهان عرب با هر نوع عقیده و مذهبی می‌تواند همراه با تولیدات رسانه‌ای مناسب در موضوعات مختلف کلامی، فلسفی، فقهی و… باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ساخت برخی از برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌ای تصریح کرد: تولید برنامه‌های جذاب لزوماً به معنای صرف هزینه‌های گزاف و برنامه ریزی های پیچیده فنی نیست، بلکه گاه با یک طرح و ایده خلاقانه با کمترین هزینه می‌توان تولیدات ماندگار و جذابی را ارائه کرد که این مدل را در برخی از برنامه‌های ماهواره‌ای شاهد بودیم.

وی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت طلاب در فضای مجازی تأکید و خاطرنشان کرد: باور بر این است که ظرفیت فضلا و فرهیختگان حوزه خراسان و علی الخصوص مشهد، علی رغم تحفظ بر نگاه سنتی که از قدیم بر این حوزه حاکم بوده است، می‌تواند نقش کلیدی و جریان سازی را در حوزه فکر و اندیشه دینی ایجاد کند و در تولید برنامه‌های فاخر و اشاعه آن در فضای مجازی نقش اساسی را ایفا کند.

کد خبر 5024893

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد واعظی دفتر تبلیغات اسلامی فضای مجازی محرم 99 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی کتاب سند 2030 کنگره امام سجاد معنویت طوبی کرمانی ویروس کرونا دفتر تبلیغات اسلامی پیام تسلیت امام حسین ع امام سجاد ع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فضای مجازی فضای مجازی فعالیت ها برنامه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است، بنابراین بایدوبیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، اظهارکرد: نگاه به آموزش و پرورش، نگاه به یک مجموعه دستگاه عظیم زیربنایی است و هزینه کردن برای آموزش و پرورشِ در تراز انقلاب اسلامی با ویژگی پخته بودن، سنجیده کار کردن، همراه بودن با مشاوره و داشتن ملاحظات لازم از مسائل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان هم چنین رسالتی هستند، بنابراین همه باید قدر زحمات این قشر فرهیخته را بدانند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه معلمان در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند تصریح کرد: باید فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: انسان‌سازی مهمترین وظیفه معلمان است و بشریت همواره برای رشد و تکامل اخلاقی نیاز به معلم و مربی داشته است.

وی ادامه داد: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی کارآمد متعهد و متدین در آموزش و پرورش باید راهبرد اصلی در این وزارتخانه یادگیری خلاق به جای تکیه بر حافظه، تقویت قوه کشف و حل مسائل علمی، ایجاد عادات و رفتار اجتماعی متناسب با شئونات جامعه اسلامی و ایرانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و عمل به آن و آموزش مهارت‌ها و حرفه های موردنیاز جامعه باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت، این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفت.

معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با تقدیر از تلاش‌های معلمان استان در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می تواند بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی کشور که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بسیار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش معلمان و اساتید دانشگاه بسیار برجسته و تأثیر گذار است تصریح کرد: گذشته غیرقابل تغییر و آینده را می‌شود ساخت، مهم‌ترین کار در همه‌ی جوامع ساخت آینده است و این معلمان هستند که با تربیت نسل‌ها، آینده را رقم می‌زنند و آن را تغییر می‌دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران از گذشته‌ای غیرقابل افتخار و ذلت‌بار در زمان کودتایی‌ترین رژیم تاریخ که در هیچ فضیلتی برتری نداشت به نقطه‌ای رسید که در دهه اول انقلاب اسلامی هشت سال در برابر همه‌ی قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه آموزش بیشتر نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت در پیشرفت جامعه دارد گفت: انسان سازی، تربیت و آموزش از رسالت‌های معلمان است، امروز آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش حیاتی دارد و ما در این راه از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین "وعده صادق" گفت: شاهکار همه‌ی موفقیت‌ها و تربیت نسل‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که فرزندان ملت ایران در ماه گذشته ضرب شست جمهوری اسلامی را به رژیم جنایتکار اسرائیل نشان دادند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ارتش رژیم خبیث اسرائیل در سال ۱۹۶۷ چهار ارتش قدرتمند عربی را ظرف شش روز از پای درآورد اما هم اینک ماه‌ها است در مقابل تربیت‌شدگان مکتب جمهوری اسلامی به خاک سیاه و ذلت نشسته است.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۷ هزار معلم شاغل و ۲۰ هزار معلم بازنشسته در سراسر استان مرکزی داریم و بنا داریم تقدیر شایسته ای از آنها در هفته معلم انجام شود.

کد خبر 749439

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است