Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@04:21:40 GMT

۷۰ درصد شیشه و بلور کشور در ورامین تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۳۱۴

۷۰ درصد شیشه و بلور کشور در ورامین تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین ظهر امروز در جلسه مشترک معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور با هنرمندان و اصحاب رسانه ورامین در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان ورامین علاوه بر این که در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته و غذای بیش از ۶ میلیون نفر از استان تهران را تأمین می‌کند در حوزه هنر نیز اثربخشی خود را به اثبات رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ده‌ها هنرمند صنایع دستی در مناطق مخلتف شهرستان اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که از نظر کیفیت، با تولیدات هنرمندان شهرهایی که در تولید این محصولات به نام هستند، برابری می‌کند.

فرماندار ورامین با اشاره به ظرفیت شهرستان ورامین در تولید شیشه و آبگینه ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در شهرستان ورامین تولید می‌شود که این تولیدات به عنوان مهم‌ترین شاخصه‌های صنایع دستی استان تهران، به ورامین ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان ملی و شاخص تولید شیشه و آبگینه را داده است.

کاغذلو اضافه کرد: بیشترین میزان محصولات شیشه و بلوار مورد نیاز بازار بزرگ تهران را شیشه‌گران ورامینی تأمین می‌کنند.

وی یادآور شد: امروز تمامی تکنیک‌های ساخت مصنوعات شیشه‌ای شهر ونیز ایتالیا نظیر شیشه فوتی، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل در ورامین اجرا می‌شود و تولیدات هنرمندان شهرستان قابل رقابت با محصولات تولید شده در این کشور است.

فرماندار ورامین تصریح کرد: یکی از مزیت‌های تولید شیشه در شهرستان ورامین این است که برای تولید محصولات فاخر شیشه‌ای از پسماندهای شیشه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که این مهم نقش به‌سزایی در حفظ محیط زیست دارد.

کاغذلو ابراز کرد: هنرمندان شیشه‌گر ورامین در شش رشته از جمله شیشه فوتی و دست ساز، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه‌بندی، هم‌جوشی شیشه و میناکاری به تولید محصولات شیشه‌ای مشغول بوده و در رشته تراش شیشه و طراحی و نمونه‌سازی، دو بار موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

امام جمعه موقت ورامین: دشت ورامین ظرفیت استان شدن را دارد

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: دشت ورامین ظرفیت استان شدن را دارد و تاکنون چندین بار دلایل ما به گوش مسؤولان ارشد کشور رسیده و همه آن‌ها این دلایل را تأیید می‌کنند اما اقدامی در این زمینه نمی‌شود.

وی ادامه داد: رژیم شاه به دلیل قیام ۱۵ خرداد شدیدترین محرومیت‌ها را علیه ورامین اعمال کرد و در حالی که ورامین بیمارستان نداشت، ساواک داشت در حالی که رژیم پهلوی، ساواک را فقط در مراکز استان‌ها تأسیس می‌کرد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: ورامین در حوزه‌های مختلف حرف‌هایی برای گفتن دارد که باید مسؤولان به این ظرفیت‌ها توجه جدی کند، پیشرفت و ترقی این شهرستان باعث رشد همه جانبه می‌شود. 

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: شهرستان‌های استان تهران از داشتن شبکه مستقل استانی محروم هستند و تاکنون تمامی پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است و راه‌اندازی شبکه استانی مستقل، منطقه را دچار تحول می‌کند.

وی تصریح کرد: ناهمخوانی دستگاه‌ها دردی است که ورامین از آن رنج می‌برد؛ برخی ساختارها در ورامین استانی هستند و هماهنگی لازم را با شهرستان ندارند. امروز امکانات نیروی انتظامی غرب استان تهران با شرق استان تهران قابل مقایسه نیست و این ناهماهنگی به منطقه ضربه می‌زند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تأکید کرد: سال‌ها فرمانداری ویژه ورامین مطرح بوده، در حالی که بخش‌های این منطقه به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است، اما ارتقای ورامین اجرایی نشد و به صراحت می‌گویم حق ورامین ضایع شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شیشه ورامین تولید استان تهران فرماندار شهرستان ورامین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین امام جمعه موقت ورامین شهرستان ورامین تولید محصولات استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود