Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:27:24 GMT

ارائه ۴ سناریو برای حل آسیب‌های کنکور

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۳۵۹

ارائه ۴ سناریو برای حل آسیب‌های کنکور

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم سوزنچی کاشانی، معاون خط مشی گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۳۶ ستاد نقشه جامع علمی کشور با موضوع ساماندهی کنکور و بررسی نظام سنجش و پذیرش و در جمع خبرنگاران گفت: بحث اصلی این جلسه درباره کنکور و نظام کنکور در کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک سال گذشته بررسی های زیادی در این زمینه انجام داده بودیم.

او بیان کرد: از این برنامه ها درباره کنکور بخش زیادی از آن در یک سال گذشته اجرایی شد. تجربه دنیا معیارهای تصمیم گیری، شاخص های اصلی سیستم سنجش و پذیرش را بررسی کردیم.

بررسی جایگاه خودمان و کشورهای دنیا در نظام سنجش و پذیرش

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مبتنی بر سه متغیر تمام کشورهای دنیا را در نموداری از نظر نظام سنجش و پذیرش نشان دادیم که در چه مرتبه ای قرار می گیرد، نظام سنجش و پذیرش خودمان و جایگاهش و همچنین نظام سنجش و پذیرش کشورهای دنیا برای ورود به دانشگاه ها را بررسی کردیم.

سوزنچی اضافه کرد: آسیب های جذب دانشجو از طریق کنکور و مبتنی بر نظام سنجش و پذیرش را با بررسی های انجام شده مشخص کردیم و به ۴ سناریو برای رفع آسیب های کنکور رهنمون شدیم.

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با بررسی بیشتر این سناریو ها، در جلسات بعدی نهایتا یک روش را برای رفع مشکلات کنکور انتخاب و ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور سراسری نظام سنجش و پذیرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا