Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:29:45 GMT

۲ خبر از موزه‌های تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۴۰۹

۲ خبر از موزه‌های تهران

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران خبر داد: طرح به‌روزرسانی و نورپردازی اصولی و حرفه‌ای ویترین‌های موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال انجام شد.

به گزارش ایسنا، حمید وکیل‌باشی با اشاره به تعداد بالای ویترین‌ها در سالن‌های موزه آبگینه و لزوم نورپردازی بر پایه اشیای نمایش داده شده، اظهار کرد: طرح به روزرسانی تجهیزات الکتریکال موزه آبگینه و سفالینه در این راستا برنامه‌ریزی و انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که هر شیء نمایش داده شده در ویترین‌ها  نیازمند نورپردازی بر اساس یک طیف نوری و رنگ خاص است که در طرح جدید به‌روزرسانی تجهیزات الکتریکال این موارد رعایت شده است، افزود: در طرح به‌روزرسانی تجهیزات الکتریکال از جدیدترین لامپ‌های روزِ قابل قبول در موزه‌های مهم دنیا استفاده شده است.

۲۲ تخته فرش  نفیس موزه ملی فرش ایران مرمت شد

پریسا بیضایی - مدیر موزه ملی فرش ایران - نیز از پایانِ پروژه حفاظت، مرمت، شست‌وشو و ساماندهی ۲۲ تخته از فرش‌های نفیس و منحصر به فرد و آسیب دیده گنیجنه موزه ملی فرش ایران خبر داد.

او با تاکید بر این‌که این پروژه  مرمتی توسط حسین سیف کارشناس ارشد حفاظت و مرمت دست‌بافته و زیر نظر کارشناسان  اداره کل موزه ها و معاونت میراث فرهنگی استان تهران انجام شده است، گفت: این پروژه مرمتی در چند بخش شامل آسیب‌شناسی، بازکردن اتصالات فلزی و الحاقات آسیب رسان در بخش اتصال شناسنامه‌های اموالی و اجرای مجدد با اتصالات نخی مناسب، غبارگیری دستگاه‌های خشک، شست‌وشو، استحکام‌بخشی ریشه‌ها، مهار و کنترل لبه‌های طولی و عرضی از هم گسیخته به روش دوخت‌های استحکام دهنده انجام شده است.

به گفته‌ بیضایی، از مهم‌ترین فرش‌های مرمت شده در این پروژه می‌توان به قالی ۱۲ متری تودشک که یکی از قالی‌های روستایی بافت نایین از قرن ۱۹ میلادی با طراحی منحصر به فرد است، و قالی شش‌متری طرح عیسی بهادری بافته‌شده در کارگاه استاد صفدرزاده حقیقی با رج شمار ۱۰۰، اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویترین موزه موزه ملی فرش ایران نورپردازی موزه موزه آبگینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر با محوریت سعدی، شاعر بلندآوازه ایرانی از هنرمندانی، چون میرعماد، رضا مافی، کیخسرو خروش، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، اردشیر مجرد تاکستانی، قباد شیوا و... در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به نمایش درمی‌آید.

آیین افتتاح نمایشگاه «در ستایش سعدی» فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران