Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در دیدار خود با معاون علم و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: خوشحال هستیم که امروز با وجود فشردگی برنامه از دانشگاه‌های استان و پیشرفت‌های علم و فناوری بازدید شد. 

وی افزود: خوشبختانه یکی از امتیارات دانشگاه ما و پیشرفت‌های در علم و فناوری وجود شخص آقای استاندار است زیرا خود از دانشگاه بوده و مشکلات و موانع پیشرفت را به خوبی لمس می‌کنند و البته اشرافیت خوبی هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: افرادی که در پارک علم و فناوری هستند انصافا تلاش زیادی می‌‌کنند و یک حمایت ویژه لازم است تا برنامه‌هایی که در نظر دارند انجام دهند. 

وی گفت: اتوبان تبریز به سهند در حال اتمام است و مشکل دانشگاه صنعتی سهند حل می‌شود. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حمایت از نخبگان یکی از الزامات است که باید توجه جدی شود تا بتوان خودشان را نشان دهند، گفت: اخیرا بازدیدی از یک شرکت دانش‌بنیان داشتم که محصول این شرکت  روکش ماشین بود که بنده وضعیت فروش آنها را پرسیدم که گله داشتند زیرا با مارک خود فروش داشتند و مجبور بودند مارک کشور خارجی را بزنند.  

وی متذکر شد: درخواست داریم تا تنها تسهیلات و امکانات به مرکز استان اختصاص داده نشود زیرا ما شهرهایی مثل مرند، میانه، مراغه داریم که به توجه ویژه لازم دارند. 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد:  حمایت ویژه از استارت‌آپ‌های مختلف و رویدادهای اجتماعی مثل اربعین و حاشیه‌نشین، بهره‌گیری از سرمایه نیک‌اندیشان مانند پویش نذر اشتغال یا واحد فرآوری میوه خشک و از این قبیل باید مورد توجه شود. 

وی با اشاره بر ایجاد فروشگاه اینترنتی برای اشتغال در مناطق محروم، گفت: آنچه می‌توان از سفر پربرکت استفاده کرد، راه‌اندازی مرکز فناوری و نوآوری برنامه‌های نرم در سطح شمالغرب است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: احداث مرکز شتاب‌دهی فرهنگ قرآنی، قطعا بازخورد خوبی خواهد داشت زیرا  بچه‌های حزب‌الهی و نخبه انقلابی در حوزه اقتصاد فرهنگ و نرم فرهنگی ایده و فکر دارند که باید یک پاتوق برای آنها استفاده شود. 

وی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف مانند لباس اسلامی، رسانه، دفاع مقدس، راهیان نور باید وارد عمل شد و از ایده و طرح‌ها استفاده کرد.  

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: رویدادهای مسجد محور مورد توجه قرار گیرد که نمونه موفق آن مسجد امام صادق تهران است. 

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مسجد مدرسه محور اقتصاد مقاومتی است که به تبع  آن بچه‌ها از از ابتدا با مفاهیم اسلامی آشنا می‌شوند. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است، توضیح داد: یکی از موفقیت‌هایی که امروز در حوزه صنعت دفاعی در نیروهای مسلح داریم مرهون هدایت‌های رهبری و همت والای شهید ستاری است. 

وی به اهمیت حوزه گردشگری در کل کشور اشاره کرد و گفت: اگر بتوان یک رویداد با محوریت بناهای اسلامی و تاریخی استان برگزار شود و یا از طرفیت‌های منابع استان بتوان حوزه گردشگری را فعال کرد بسیار مناسب خواهد بود زیرا توجهی به محوریت گردشگری اسلامی نشده است و متاسفانه در حال حاضر توریسم به ضد فرهنگ تبدیل می‌شود.  

وی مورد دیگر اقدامات فرهنگی در بخش علم و فناوری را توجه به برگزاری رویداد علمی و فناوری به عنوان صنایع روستادوست برشمرد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی نماینده ولی فقیه فناوری مدرسه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راهیان نور فرهنگ قرآنی خبرگزاری فارس فارس تبریز دفاع مقدس مسجد محور علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران

رئیس پلیس فتای فراجا مازندران با اشاره به انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری از مسدود کردن ۳۵ میلیارد ریال وجوه حاصل از برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید، عصر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه پلیس فتای استان از پلیس‌های دارای رتبه در حوزه کشف جرایم سایبری بین استان‌های کشور است، اظهار کرد: پلیس فتای مازندران در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم شده است که جا دارد از تلاش‌های و زحمات فرمانده انتظامی و رئیس پلیس فتای استان قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه به دلیل ضریب بالای نفوذ اینترنت در این استان و دریافت خدمات بالای سایبری شهروندان، طبیعتاً مجرمان اینترنتی در این حوزه فعالیت بیشتری دارند، افزود: پلیس فتای مازندران با جرایم مختلفی در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها مواجه است.

رئیس پلیس فتای فراجا مازندران با اشاره بر کلاهبرداری اینترنتی بر بازارهای آنلاین، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، مزاحمت‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات افراد و قمار و شرط بندی اینترنتی را از اولویت‌های جرایم سایبری در مازندران عنوان و مطرح کرد: ۲۰ باند در حوزه‌های مختلف جرایم سایبری در مازندران منهدم شد که ۳۵ میلیارد ریال از وجوه مردم که از سوی مجرمان سایبری به صورت غیرمجاز برداشت شده بود با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای مازندران مسدود شد.

مجید با اشاره به اینکه در حوزه طرح نور اقدامات قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، گفت: تقریباً ۹ هزار و ۸۳۵ تار نما و صفحه را که دارای تأثیر منفی در حوزه امنیت اخلاقی مردم بوده و در انتشار تصاویر نامربوط و محتواهای غیرمتعارف فعالیت داشته، رصد و مورد پایش قرار دادیم.

وی ادامه داد: با تمرکز عملیاتی روی سه هزار و ۸۴۲ مورد و انطباق آن با جرم انگاری بالغ بر ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی با استفاده از کاربران هوشمندی که در این حوزه داشته ایم و اعلام به فتای مراکز استان اقدام شد.

رئیس پلیس فتای فراجا مازندران همچنین از برخورد قضائی و عملیاتی با یک‌هزار مورد از این صفحات و تارنماها و حذف محتواها خبر داد و خاطرنشان گرد: در این حوزه با همکاری شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 750868

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری