Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:03:47 GMT

ثبت برند اقلام مختلف در چند گام ساده!

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۷۷۶

ثبت برند اقلام مختلف در چند گام ساده!

بسیاری از تجارت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ تلاش دارند با ثبت برند اقلام مختلف تجاری یا خدماتی خود سود و منافع بسیاری را از آن خود کنند. با ثبت برند، ثبت لوگو، نشان تجاری یا علامت تجاری این فرصت را دارید که حجم مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بسیاری از تجارت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ تلاش دارند با ثبت برند اقلام مختلف تجاری یا خدماتی خود سود و منافع بسیاری را از آن خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ثبت برند، ثبت لوگو، نشان تجاری یا علامت تجاری این فرصت را دارید که حجم مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهید.

اما در رابطه با ثبت برند چه می دانید؟ از فراز و فرودهای مختلف آن آگاهی دارید؟ جالب است بدانید که یکی از نکات مهم هنگام ثبت برند اقلام مختلف تجاری، صنعتی یا خدماتی، آگاهی از طبقات کالا یا خدمات است. درواقع تمام برندها بر اساس این تقسیم بندی مراحل قانونی خود را طی می کنند.

نگاه کلی به فرایند ثبت برند

در گام نخست باید بدانید که شهرت و سود سرشار از رهگذر ثبت برند، ثبت لوگو، نشان تجاری یا علامت تجاری به راحتی ممکن است. تنها کافی است اقدامات مورد نیاز را انجام دهید و از فواید فوق العاده آن بهره ببرید.

تقریبا ثبت برندهای مختلف در حوزه های کاری متنوع کاملا یکسان است و شما بدون در نظر گرفتن اینکه چه کالا یا خدماتی را عرضه می کنید، باید تمام مراحل قانونی و اداری آن را بگذرانید. ممکن است شما به خودی خود اقدام به انجام این مراحل کنید یا اینکه آن را به وکیل قانونی خود بسپارید. در این صورت مدارک شناسایی وکلای قانونی نیز به لیست مدارک مورد نیاز افزوده می شود.

با توجه به پیچ و خم های ثبت برند ممکن است با مشکلاتی نظیر مشابه بودن نشان تجاری یا علامت تجاری مواجه شوید یا در تله های قانونی گیر بیفتید. در چنین شرایطی که آگاهی و اطلاعات مورد نیاز برای انجام چنین اموری را در اختیار ندارید، کار را به کاردان بسپارید و صفر تا صد فرآیند ثبت برند را به موسسات حقوقی و معتبر نظیر ثبت فردا محول کنید.

از طبقات کالا یا خدمات چه می دانید؟

پیش از هر گونه اقدامی در این زمینه باید بدانید که تمامی خدمات و کالاهای عرضه شده از نظر قانونی در دسته و رده خاصی قرار می گیرند. اداره مالکیت صنعتی که مسئولیت ثبت این برندها را بر عهده دارد، معمولا لیستی از طبقات کالا یا خدمات را منتشر می کند و آن را در اختیار عموم قرار می دهد.

در این صورت تمام افراد حقیقی یا حقوقی این فرصت را دارند که اقلام مختلف تولیدی خود را تحت عنوان برند خاصی به ثبت برسانند.

این طبقه بندی ها از منظرهای مختلفی انجام می شود که معمولا دسته بندی آن ها در قالب شماره گذاری رایج تر است. در این صورت شما باید محصولات و اقلام مورد نظر خود را از این لحاظ بررسی کنید و طبقات مختلف خود را بدانید.

این مساله در ثبت برند، ثبت لوگو، نشان تجاری یا علامت تجاری اهمیت بالایی دارد؛ چراکه شما باید عینا طبقات محصولات یا خدمات خود را در اظهارنامه تسلیمی به اداره مالکیت صنعتی درج کنید. از طرفی درخواست ثبت در هر یک از این طبقات مستلزم پرداخت هزینه هایی است که باید از آن اطلاع داشته باشید.

گام به گام ثبت برند

در ابتدا باید به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه کرده و برای اقدامات خود مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. سعی کنید تمامی مدارک را به صورت کامل جمع آوری کنید؛ چراکه نقص در پرونده در هر مرحله باعث رد درخواست شما و افزایش هزینه و زمان می شود.

ارسال اظهارنامه

این گام یکی از مهم ترین مراحلی است که شما طی آن اطلاعات فعالیت تجاری و همچنین مشخصات کامل هویتی خود را برای اداره مالکیت صنعتی ارسال می کنید. این سازمان پس از دریافت این داده ها، آن ها را بررسی می کند و طبق اطلاعات ارائه شده در رابطه با نحوه کار شما تصمیم گیری می کند. در ابتدا به سایت این سازمان مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید؛ سپس اظهارنامه را تکمیل و ارسال کنید.

ارسال مدارک

اکنون باید مدارک جمع آوری کرده در مراحل قبل را بارگذاری کنید. اگر سری به سایت آن زده باشید، می بینید که در هر قسمت فضای کافی در اختیار شما قرار گرفته است که اطلاعات را به طور کامل تایپ کرده یا بارگذاری کنید. در پایان این مرحله شما کد رهگیری دریافت می کنید که در پیگیری سایر مراحل به کار شما می آید.

انتشار آگهی در روزنامه

زمانی که تمام اطلاعات مورد نظر شما توسط سازمان مربوطه به تایید برسد، به شما اطلاع داده می شود. در این صورت باید طی یک مدت زمان مشخص و محدود، نسبت به چاپ آگهی ثبت برند، علامت تجاری یا نشان تجاری خود اقدام کنید. این مرحله در دو نوبت انجام می شود که هزینه و زمان بندی مخصوص به خود را دارد.

دریافت مجوز

پس از طی مراحل اعلام شده و در صورت عدم مواجهه با مشکل خاصی، شما مدارک مورد نیاز خود را به صورت حضوری به اداره مربوطه تحویل می دهید و در ازای آن، مجوز بهره مندی از ثبت برند، ثبت لوگو، نشان تجاری یا علامت تجاری را دریافت خواهید کرد.

حرف آخر

ثبت برند و ثبت لوگو، تمدید علامت تجاری و...  مستلزم گذراندن مراحل اداری و قانونی است که توسط اداره مالکیت صنعتی پیگیری می شود. در این راستا تنها کافی است که مدارک مورد نیاز را به نشانی سایت این سازمان ارسال کنید و تمام مراحل مختلف را پیگیری کنید.

همچنین امکان بهره مندی از خدمات ویژه دیگر مانند ثبت شرکت موسسه حقوقی ثبت فردا نیز در اختیار شما قرار گرفته است.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره مالکیت صنعتی مدارک مورد نیاز کالا یا خدمات ثبت برند ثبت لوگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته