Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر فخری عصر سه شنبه در نشست شورای اداری خاص بررسی مشکلات روستاهای دهستان طرود، افزود: معدن پتاس طرود یکی از بزرگترین معادن پتاس کشور است که هفته آینده این معدن به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل داده می شود و با راه اندازی آن ۲ هزار و ۸۰۰ شغل در این منطقه ایجاد می شود.

برگزاری نشست های شورای اداری با محوریت روستاها از مدتی قبل در شاهرود رایج شده و در این نشست ها که در روستاهای مختلف برگزار می شود ، مشکلات آن منطقه با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی بررسی و رسیدگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت استفاده از نیروها برای افراد جویای کار روستاهای اطراف و دیگر جونان شهرستان است ، تصریح کرد: جذب نیرو برای کار در معادن ابتدا از نزدیکترین روستا به معدن سپس دیگر نقاط شهرستان است.

به گفته وی می بایست معادن حوزه هر روستا مشخص شده و در نشستی با معدنکاران برای توسعه و کمک به روستا ها همفکری شود.  

سه میلیارد ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای دهستان طرود تخصیص یافته است

فرماندار شاهرود با بیان اینکه این نشست نخستین شورای اداری دهستانی است ، اظهارداشت : امسال اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای دهستان طرود تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از این اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان برای بهسازی آسفالت محور شاهرود – طرود به معلمان تخصیص یافته است ، ابراز داشت : ۳۰۰ میلیون تومان هم برای تکمیل جاده طرود – بیارجمند به بردسکن در نظر گرفته شده است.

فخری از اختصاص ۲ میلیارد تومان هم برای تکمیل و بهسازی محور روستای سرسخت خبر داد و افزود: از این اعتبار مبلغ  ۳۰۰ میلیون تومان هم به تامین آب آشامیدنی روستای سطوه و بیدستان تخصیص یافته است.

به گفته وی بخشی از این اعتبار هم برای ایجاد شانه خاکی و نصب علایم هشدار دهنده این دهستان اختصاص یافته است.

گازرسانی به دهستان طرود در دستور کار است

فرماندار شاهرود با بیان اینکه گازرسانی به دهستان طرود در دستور کار است، افزود: گازرسانی این دهستان از مسیر روستای معلمان دامغان در حال انجام است.

 وی ادامه داد: کارگرانی که در معدن مشغول به کار هستند و یا مهمانان فصلی برای دریافت سهمیه گاز مایع در سامانه ثبت نام کنند تا برایشان سهمیه اختصاص یابد.

سهمیه آرد دهستان طرود افزایش می یابد

فخری یکی از مهمترین مشکلات این دهستان را کمبود آرد برای پخت نان خواند و تصریح کرد: بخشدار مرکزی مقدار مصرف کارکنان معادن و مهمانان فصلی را آماربرداری کند تا به سهمیه طرود و سطوه اضافه شود.

معاون استاندار سمنان ساخت بندخاکی در این دهستان را ضروری دانست و گفت: با مطالعات انجام شده عملیات آبخیزداری و ساخت بندخاکی برای روستاهای سطوه، مهدی آباد و طرود جهت تامین آب آغاز شده است.

وی از تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیون تومان برای ساماندهی مزار شهدای طرود خبر داد و افزود: ساماندهی مزار شهدای طرود با همیاری و نظارت دهیاری انجام می شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه بخشی از آب قنات های مهدی آباد و طرود بدون استفاده است، ابراز داشت: جهاد کشاورزی با مطالعه و بررسی های لازم ازاین ظرفیت برای پرورش ماهی استفاده کند.  

به گفته وی پس از مطالعه این طرح برای هر تعداد از متقاضیان مجوز صادر شود تا به آنان تسهیلات کم بهره تعلق گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد ۱۷ دوربین پایش تصویری در ورودی روستاهای شهرستان شاهرود نصب شده است، تاکید کرد: دهیاری های طرود و سطوه هم با هماهنگی نیروی انتظامی تا ۱۰ روز آینده این دوربین ها را نصب کنند.

۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار ورزش شهرستان است

فخری از تخصیص اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در حوزه ورزش و جوانان شهرستان شاهرود خبر داد و افزود:از این مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات در نظر گرفته شده که می بایست سهم دهستان طرود مشخص گردد.

وی ادامه داد: امسال برای تعریض و شانه سازی محور طرود به شاهرود هم مبلغ هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات اداره کل راه شرق استان تخصیص یافته است.

بخشدار مرکزی شاهرود هم در این نشست گفت: وسعت بخش مرکزی ۲۱ هزار و ۴۹۷ کیلومتر مربع بوده و نیمی از وسعت کل شهرستان شاهرود را شامل می شود.

حامد غیاث‌الدین جمعیت بخش مرکزی را ۱۶ هزار و ۸۳۴ نفر، برابرپنج هزار و ۸۸ خانوار برشمرد و افزود:بخش مرکزی شامل ۲۷ روستا است که ۲۶ روستای آن دارای شورای اسلامی و ۲۳ روستا هم دارای دهیاری است.

وی وسعت دهستان طرود را ۲۰ هزار و ۱۳ کیلومتر مربع اعلام کرد و ابراز داشت: دهستان طرود بزرگترین دهستان بخش مرکزی شهرستان شاهرود است.

غیاث الدین با بیان اینکه جمعیت دهستان طرود ۳ هزار و ۳۸۱ نفر برابر با ۹۴۱ خانوار است، تصریح کرد: روستاهای بیدستان، طرود، سطوه، سرتخت و مهدی آباد روستاهای تشکیل دهنده دهستان طرود است.

وی با بیان اینکه دهستان طرود دارای ظرفیت های خوبی در حوزه های کشاورزی و معدن است، اظهارداشت: ۲۰ نوع ماده معدنی در بخش مرکزی شاهرود استخراج می شود که ۱۸ نوع آن در دهستان طرود در دست بهره برداری است.

به گفته وی هم اکنون ۴۸ واحد معدنی در دهستان طرود فعال هستند.

بخشدار مرکزی شاهرود ادامه داد: در حوزه کشاورزی سطح زیر کشت دهستان ۳۶۲ هکتار است که سطح زیر کشت زراعی ۹۹ هکتار و سطح زیر کشت باغی ۱۱۱ هکتار را در بر می گیرد.

وی محصولات باغی این دهستان را بیشتر خرما ، پسته، بادام و انگور خواند و ابراز داشت: محصولات زراعی این دهستان گندم، جو و یونجه است و ۵۵۲ بهره بردار کشاورزی در این دهستان فعال هستند.

غیاث الدین تولیدات محصولات زراعی دهستان طرود را در سال ۵۵۱ تن برشمرد و گفت: در این دهستان سالانه محصولات باغی ۴۵۰ تن، گیاهان دارویی ۱۰۰ تن، گوشت قرمز ۳۶۴ تن، گوشت مرغ ۵.۲ تن و۵۵۰ تن شیر  تولید می شود.

به گفته وی دهستان طرود رتبه نخست شترداری شهرستان شاهرود را با بیش از ۳۳۰۰ نفر داراست.

در این نشست ترمیم و بهسازی ۲ راهی سطوه و مهدی آباد، انتقال برج و ترانس برق، مخابرات ، اینترنت، اورژانس جاده ای، برطرف کردن مشکلات فاضلاب روستای طرود، ساخت مدرسه طرود ، تهیه بیل مکانیکی با همکاری شورا مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار شاهرود و مسوولان شهرستان در این سفر یکروزه به دهستان طرود کارخانه تولید مس کاتدی شرکت پارت مس ایرانیان با تولید ۵ تن مس کاتدی در ماه افتتاح کردند.

 این واحد تولیدی قابلیت تولید  ۱۰۰ تن مس کاتدی در سال را دارد. در این کارخانه ۲۰ نفر مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها شاهرود جلسه شورای اداری توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود جلسه شورای اداری توسعه روستایی شاهرود جلسه شورای اداری توسعه روستایی اخبار کنکور میلیون تومان فرماندار شاهرود تخصیص یافته شهرستان شاهرود شورای اداری دهستان طرود مهدی آباد بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی

شهنوازان  فرماندار شهرستان تفتان  از خسارات ناشی از بارندگی و سیل در راه‌های روستایی شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و مشکلات رخ داده در اثر آسیب دیدن زیرساخت‌های مذکور را از نزدیک بررسی کرد.

شهنوازان با حضور در مناطق کوهستانی تفتان جنوبی در بخش مرکزی و بخش گوهرکوه روستا‌های شهرستان و مشاهده موارد مختلف خسارات در اثر بارندگی و شکستگی خاک دامنه کوه ها، سیل بردگی راه‌های مواصلاتی روستا‌ها بازدید کرد.

 فرماندار شهرستان تفتان در حاشیه بازدید از آسیب‌های وارده به برخی از راه‌های روستایی بر اثر بارش‌های اخیر، تأکید کرد: راه‌های روستایی که بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده اند بایستی مرمت و لکه گیری شده و برخی نقاط نیز روکش آسفالت شوند. 

شهنوازان افزود: باید با تعامل و همکاری اداره کل راهداری، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، ایمنی ورودی روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسائل موجود در این زمینه برطرف گردد.

 فرماندار تصریح کرد، بخشداران تابعه و مدیران دهیاران ضمن جمع بندی خسارات، گزارشات خود را در خصوص جاده ها،کشاورزی، باغات بصورت کتبی جهت اقدام به ستاد بحران شهرستان اعلام نمایند.

عمرهاشمزهی مدیر آبفاتفتان  نیز گفت: چاه شرب آب کوته پایینوچاه آب شرب سایت آبرسانی از بخش گوهرکوه به شهر نوک آباد و همچنین چاه شماره دو کچ گوهرکوه به دلیل طغیان رود خانه مدار بهره برداری خارج گردیده اند ونیاز ضروری به لایه روبی دارند طی روزهای آینده با همکاری بخشداران، مدیرکل آبفا استان جهت لایه روبی چاه ها انجام میگیرد. 

کردی مدیر جهادکشاورزی تفتان  اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی خبر از خسارات  80 درصدی وارده به بخش کشاورزی و باغات زردآلو و سایر مرکبات داد. 

وی گفت در مدت بارش تگرگ و شدت بالای بارش و حجم زیاد آن به کشاورزان خسارات جدی وارد شد که میطلبد برای جبران خسارات وارده به کشاورزان مساعدت لازم با کشاورزان که قشر زحمت کش می باشد انجام گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری