Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:41:20 GMT

سه کشور دیگر در صف انتظار برای توافق با اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۷۸۵۸

سه کشور دیگر در صف انتظار برای توافق با اسرائیل


به گزارش تابناک، شبکه خبری سی‌ان‌ان، به نقل از منابع دولتی آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده به دنبال توافقات جدید برای عادی سازی روابط میان دولت اسرائیل و سه کشور عربی پس از امارات و بحرین است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، کشورهای جدید عمان، سودان و مراکش هستند.

این اظهارات همزمان با ورود نمایندگان هر یک از کشورهای امارات و بحرین و دولت اسرائیل به واشنگتن برای امضای توافق صلح با امارات و بحرین ایراد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن هستند که سه کشور عربی و همچنین پاکستان احتمالاً پس از امارات و بحرین توافق عادی‌سازی یا صلح با رژیم صهیونیستی را در مرحله آتی امضا کنند.

در همین راستا، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل الیوم» به نقل از نور داهاری، پژوهشگر و محقق انگلیسی پاکستانی که ریاست مرکز اسلامی مبارزه با تروریسم را برعهده دارد، فاش کرد، پاکستان منافعی ملی‌ دارد که به آن اجاره نمی‌دهد روابط باز و گشوده با دولت اسرائیل را آغاز کند اما هنوز درها به روی این مسأله بسته نشده است.

نور داهاری همچنین تصریح کرد، پاکستان و دولت اسرائیل از دهه‌های گذشته در زمینه اطلاعات و دانش نظامی با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: پاکستان به این دولت یهودی به چشم دشمن نگاه نمی‌کند و احتمال دارد در آینده با آن به توافق دست یابد.

داهاری همچنین مدعی شد: شماری از کشورها در صف ایستاده‌ و منتظر پیوستن به این توافقات هستند از جمله این کشورها، عمان، سودان، مراکش و عربستان هستند و قطر نیز احتمال دارد دیر یا زود با دولت اسرائیل توافق کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم خورشید روح الله زم محمد علی نجفی توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد منابع دولتی آمریکا اسرائیل کشورهای عربی فیلم خورشید روح الله زم محمد علی نجفی توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد امارات و بحرین دولت اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل

« سرایا الاشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» ( ایلات) در سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی بحرین امروز ( شنبه ) با صدور بیانیه ای افزود: این حمله پهپادی روز پنجشنبه ۲ مه میلادی ( ۱۳ اردیبهشت) به وسیله پهپاد و در حمایت از مردم مقاوم غزه انجام شد.

در این بیانیه آمده است که عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه رژیم اسرائیل تا رفع محاصره و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه، متوقف نخواهد شد.

پیشتر نیز «سرایا الاشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین روز سه شنبه هفته گذشته با صدور اعلامیه ای، از حمله پهپادی به بندر ایلات خبر داده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند