Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با ارائه گزارشی گفت: در ۶ ماهه دوم امسال با حوادث زیادی روبرو و نیازمند کمک استانداری و ستادمدیریت بحران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا فلاح سه شنبه (25 شهریور) در جلسه مدیریت بحران گفت: استان گفت: جمعیت هلال احمر در 6 ماه اول سال جاری، 483 ماموریت در حوزه پوشش حوادث استان انجام داده و در هر روز به طور متوسط 3 ماموریت برای پوشش انواع حوادث را انجام داده و به 32 هزار نفر امداد رسانی کردیم؛ از 97 هزار امداد رسانی حوادث کشور، نزدیک به 30 درصد مربوط به استان کرمان است و بیشترین امداد رسانی در استان مربوط به سیل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: 54 درصد امدادرسانی ها مربوط به تصادفات جاده ای است که در حوادث جاده ای 179 نفر از خودروها رهاسازی شدند و بیشترین ماموریت جاده ای ما در شهرستان های سیرجان و بم بوده که البته آمار حوادث جاده ای بیش از این است و موارد اعلام شده مربوط به حضور جمعیت هلال احمر در امدادرسانی است.

 

 

فلاح اظهار داشت: در حوزه سیل و آبگرفتگی 53 ماموریت در استان انجام دادیم که از مجموع امدادرسانی بیش از 31 هزار نفر مربوط به سیل و آبگرفتگی بوده که امدادرسانی و 3 هزار و  700 نفر اسکان اضطراری داده شده است و بیشترین امدادرسانی ها در شهرستان های رودبار جنوب، ریگان و کهنوج بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه رتبه اول امدادرسانی در حوادث سیل در کشور مربوط به استان کرمان بوده، در خصوص حوادث کوهستان گفت: در حوادث کوهستان 47 ماموریت داشتیم و 76 نفر در حوادث کوهستان در 6 ماهه اول امسال امدادرسانی شدند و بیشترین ماموریت در حوزه امدادرسانی کوهستان هم مربوط به کرمان و جیرفت بود.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: در خصوص حوادث غرق در رودخانه ها، نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشتیم که 13 نفر از آب گرفته شدند و در راین، جیرفت، رودبار، سیرجان، بردسیر، بم بیشترین غرق شدگی را داشتیم و در 6 ماهه اول امسال قریب به 5 میلیارد تومان اقلام امدادی بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

 

 

وی گفت: حدود 41 درصد امداد رسانی حوادث با مشارکت اورژانس، 40 درصد مشارکت مردمی و 13 درصد دستگاه های دیگر بوده است.

 

 

فلاح ادامه داد: کار جدیدی که امسال در روستاها شروع کردیم این بود که 300 خانه هلال را با کمک فرمانداران راه اندازی کردیم و آموزش روستاییان برای افزایش تاب آوری و توانمندی آغاز شده که کمک بیشتر فرمانداران و بخشداران نیاز است.

 

وی خاطر نشان کرد: 25 پایگاه امداد جاده ای در استان داریم اما هنوز تعداد پایگاه ها با توجه به وسعت استان و طول جاده های اصلی تناسبی ندارد و درخواست همکاری در این زمینه را داریم و همچنین درخواست همکاری برای خرید خودروهای امدادی را داریم.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطر نشان کرد: همه پوشش حوادث با وضعیت بد مالی انجام می دهیم و درخواست همکاری و مساعدت ستاد و استانداری را داریم زیرا در 6 ماهه دوم سال با حوادث زیادی روبرو هستیم.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: رضا فلاح ستاد بحران کرمان جمعیت هلال احمر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امداد رسانی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل و آب گرفتگی در شهرستان‌های این استان از امدادرسانی به شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، محمدنوید متقی اظهار کرد: امروز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل دو دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به سه باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 747314

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل