Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:37:39 GMT

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های بم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۸۲۰۴

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های بم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  معقول مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: پس از یک سال زحمت باغداران به ثمر نشسته است و برداشت خرما از سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی باغات شهرستان بم آغاز شده است پیش بینی می کنیم بیش از ۷۵ هزار تن خرما برداشت و تا یک ماه آینده ادامه داشته باشد.

معقول گفت: خرمای مضافتی بم مزیت و برتری نسبت به سایر ارقام خرما دارد از لحاظ کیفیت و مرغوبترین خرما در جهان شناخته شده است و مقصد صادرات خرمای مضافتی بم به بیش از ۵۰ کشور دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: امسال برداشت خرما متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و به لحاظ کرونا کار برداشت بسته بندی و نگهداری کاملا بهداشتی انجام میشود.

 شسهوار پور فرماندار بم گفت : با آغاز برداشت خرما بیش از ۱۰ هزار کشاورز منطقه شرق استان کار برداشت خرما را شروع کرده اند و پیش بینی میشود در شرق استان کرمان بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما تو لید شود.

فرماندار بم گفت: برای برداشت خرما پروتکل‌های بهداشای لازم نوشته شده و اجرا می شود و به کشاورزان آموزش و ابلاغ شده است در تمامی روستاه‌ها و باغداران اموزش برداشت بهداشتی خرما صورت گرفته است و کار نظارت بر تمام فرایند برداشت بسته بندی و نگهداری صورت میگیرد و کشاورزان و باغداران و کارگران دارای کارت سلامت بهداشت در سامانه وزارت بهداشت میباشند و دریافت کارت سلامت برای همه الزامیست.

شسهوار پور گفت: در جلسات ستاد کرونا و میز سلامت خرما تشکیل شد رعایت نکات بهداشتی خرما الزامیست و تیم‌های بازرسی و بهداشتی کار نظارت بر برداشت خرما را در روستا‌ها و شهر بر عهده دارند؛ و دریافت کارت سلامت برای تمام کشاورزان باغداران و کارگران الزامی میباشد.

فرماندار بم گفت: باکیفیت و مرغوبیترین خرمای جهان در شرق استان کرمان تولید میشود که سال گذشته خرمای مضافتی بم به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر شد و خرمای بم‌ بازار خوبی در دنیا را دارد.

فرماندار بم افزود: اطمینان خاطر به مصرف کنندگان میدهم خرمای بم با نظارت و شرایط کاملا بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نطارت تیم‌های بازرسی برداشت و بسته بندی و نگهداری انجام‌میشود و مصرف کنندگان با اطمینان خرمای مضافتی بم را مصرف کنند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت خرما جهاد کشاورزی خرمای مضافتی بم فرماندار بم برداشت خرما بم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای برادران با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

اجرای طرح شناسه کالا در محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی با هدف مقابله با عرضه کالای قاچاق و تقلبی در بازار انجام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه