Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضاء، رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با کلیات طرح شهری مجموعه ۱۲۰هکتاری میلاد موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: سایت ۱۲۰ هکتاری مجموعه میلاد در میان چهار بزرگراه مهم شهر تهران شامل: همت، حـــکیم، چمران و شیخ فضل ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قرار گرفته است که در دهه ۱۳۸۰ برج میلاد و مرکز همایش ها در محدوده میانی و شمالی سایت در زمینی به وسعت ۱۸ هکتار احداث شده است.

اشراقی افزود: در چشم انداز ترسیم شده قرار است این مجموعه به مرکز دیپلماسی فرهنگی پایتخت تبدیل شود، به طوری که موجب تقویــــت هویت رقابتی پایتخـــت در عرصه های بین المللی شده و دارای فعالیتهای مختلفی از جمله: بام فرهنگ، هنر و فناوری، مرکز مــــــلی و حوزه تخصــصی برگـــزاری همایش ها، نمایش و... باشد، این موضوع باید به شکلی باشد که زمینه ساز بسط و تجلی صنایع فرهنگی خلاق کشور شود؛ با این دیدگاه طرح پیشنهادی مشاور در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران بررسی شده و پس از بحث و بررسی کارشناسی، با کلیات طرح مجموعه ۱۲۰هکتاری میلاد با رویکرد غالب  فرهنگی-اقتصادی موافقت شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در خصوص نکات کارشناسی مدنظر گفت: در طراحی شهری این مجموعه بر حفظ تقارن مجــــموعه، تعیین محدودیت ارتفاعی به منظور شاخص نمودن برج میلاد و حفظ دید آن، فرم پلکانی طرح به منظور احیاء تپه مجاور، توجه به پهنه یکپارچه متعادل و هم پیوند با عرصه های پیرامونی نظیر بوستان پردیسان تأکید شده است.

وی در خصوص سناریوهای پیشنهادی گفت: در طرح مذکور دو ایده مطرح بوده یکی مجموعه تخصصی تجارت بین المللی و دیگری بام فرهنگ، هنر و فناوری، که مقرر شد طرح نهایی تلفیقی از این دو ایده و شامل کـاربری های اصلی فرهـنگی–هنری (کاخ جشنواره، سالن های  سینما، تئاتر، موسیقی، مرکز مطالعات، نمایشگاه، رستوران ها، اداری، تجاری و آکادمی هنری) و تفریحی–گردشگری ( فضای اقامتی، ورزشی، سالـــن های همایش) با زیر بنای ۲۵۰هزار متر مربع  باشد.

اشراقی بیان کرد: قرار شد در مجموع تراکم ساختمانی با زیر بنای موجود فعلی که شامل دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان میلاد، مرکز انتقال خون ایران، مـــــــــرکز همـــــایشها و برج میــــــلاد هست در برگیرنده ۵۴ درصد از کل مساحت مجموعه باشد.

اشراقی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد کاربری های اقتصادی مجموعه حداکثر تا سقف ۲۰درصد مازاد بر پیشنهاد طرح ارائه شده اصلاح شده و امکان دسترسی بهره برداران و مراجعین از طریق تقویت اتصال مجموعه به مترو فراهم شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط مجموعه در جبهه شرقی با بوستان گفتگو و بافتهای مجاور و لوپ‌های دوچرخه و محورهای پیاده راهی داخل مجموعه گفت: بنا شد طرح معماری مجموعه به صورت فاخر و متناسب با جایگاه برج میلاد در مقیاس بین‌المللی طراحی و اجراء گردد و اصلاحات لازم در شبکه دسترسی و تأییدات ترافیکی با هماهنگی معاونت‌های شهرسازی و معماری و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صورت گرفته و طرح نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: برج میلاد برج میلاد تهران رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهرسازی و معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو

 آذرپناه، مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دانش بنیان‌ها مقوله‌ای گسترده است و در دو، سه سال گذشته دولت تعداد زیادی بخشنامه و آیین‌نامه برای بحث شرکت‌های دانش بنیان مصوب کرد. تعاون ما در استان تهران در سال‌های گذشته بیشتر درگیر مباحث مسکن بوده است مخصوصا مسکن‌هایی که در تأمین زمین و انتخابات مشکل پیدا کرده بودند و ظرفیت‌های نهادی، حقوقی، مقررات و دانشی در بحث صادر محور و تولید را نبرده بودند.

شناسایی کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور 

وی ادامه داد: از حدود ۶، ۷ ماه پیش یک کمیسیونی تشکیل دادیم و کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور را شناسایی کردیم، در صادرات محور محصولی صادر می‌شود که کیفیت تولیدی آن باعث می‌شود حرفی برای گفتن در بازار‌های بین‌المللی داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰، ۱۳۰ شرکتی که ظرفیت دارد شناسایی کردیم. همچنین کمیسیون سه جانبه‌ای هم در بخش خصوصی با حضور اتاق تعاون، اتاق بازارگانی و اتاق اصناف تشکیل دادیم. ۶، ۷ جلسه تشکیل دادیم و در حال پیشبرد برنامه‌های عملیاتی برای حوزه‌های تولیدی و حوزه دانش بنیان هستیم.

آذرپناه افزود: حمایت ما بحث گسترده‌ای است و بخشی از حمایت‌های ما بازاری است. ما در استان تهران دو تفاهمنامه بین استان تهران و دو استان کشور‌های دیگر یعنی استاندار کربلا و مسکو داریم. یکی از زیرساخت‌هایی که در کربلا و مسکو داریم پیگیری می‌کنیم این است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این دو استان به محصولات تولیدی تعاونی‌های دانش بنیان غرفه مشخصی اختصاص بدهند.

استفاده از اولویت دانش بنیان برای صادرات 

مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران تأکید کرد: از این ابزار با اولویت دانش بنیان برای صادرات سایر حوزه‌ها هم استفاده می‌کنیم که در زنجیره ارزش جهانی ورودی داشته باشیم. درمجموع در حال حاضر بحث‌های هماهنگی بین کشوری در قالب توافقنامه همکاری و بحث عملیاتی کردن فرا کارگاهی هم از طریق اتاق‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • جشن روز دختر در قالب پویش «آینده شبیه توست»
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • برگزاری «پویش آینده شبیه توست» در پایتخت به مناسبت روز دختر
  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی