Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:12:26 GMT

انتقال آب ارس به تبریز

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۹۰۴۹

انتقال آب ارس به تبریز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاجدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  گفت: برای پیگیری پروژه انتقال آب ارس به تبریز در دفتر فرماندهی قرارگاه خاتم با حضور استاندار، مدیران حوزه آب منطقه‌ای و وزارت نیرو، کنسرسیوم این پروژه و با حضور پزشکیان و متفکرآزاد و میرتاج الدینی به عنوان نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دنبال مسئله کمبود آب تبریز در تابستان، راه‌حل‌های کوتاه مدت و بلندمدت پیشنهاد شده بود، که پروژه انتقال آب ارس به تبریز با حجم پنج مترمکعب در ثانیه جزو برنامه‌های بلندمدت مطرح است.

او بیان کرد: این پروژه پیش از این کلید خورده بود، اما به دلیل بهره گیری از سرمایه گذار خارجی و عدم تامین منابع مالی، راکد مانده و پس از شروع دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شهرستان، جلسات متعددی با مجموعه‌های مختلف برای پیگیری این پروژه برگزار کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکوگفت: پس از جلسات با کنسرسیوم پروژه قرارشد قرارگاه خاتم مسئولیت این پروژه حساس برعهده بگیرد؛ در کنار آن نیز دیگر بخش‌ها نیز در اجرای پروژه همکاری کنند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: همچنین مقرر گردید تا ۱۰ روز آینده، قرارگاه خاتم به همراه مدیریت آب استان و وزارت نیرو جمع شوند و نحوه پیگیری قضیه انتقال آب ارس را طراحی کنند، در این میان اصلاحیه‌ای در قرارداد نیز انجام گیرد و به هیئت دولت فرستاده شود.

او در خصوص اصلاحیه قرارداد این پروژه، ادامه داد: در قرارداد اولیه، از سرمایه گذار خارجی استفاده شده است، اکنون، اما قرار شده تا با منابع داخلی این پروژه پیگیری شود به طوری که از طریق منابع مالی قرارگاه خاتم و ۱۵ درصد نیز با منابع تامین شده توسط استانداری به زودی شاهد اجرای این پروژه باشیم.

او در خصوص جزئیات این پروژه، گفت: این پروژه ۱۴۰ کیلومتر طول دارد که ۳۵ کیلومتر آن در طرح دیگری به نام طرح "بهره برداری از آب ارس" از محل اعتبارات آب‌های مرزی اجرا شده و باقی مسیر متشکل از پنج کیلومتر تونل و باقی لوله گذاری‌ها هنوز مانده است که امیدواریم پس از ابلاغ از سوی دولت این پروژه به سرعت شروع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری خارجی انتقال آب انتقال آب ارس قرارگاه خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله