Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو تیم مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن گفت، دولت مستعفی حاضر به مشارکت در رایزنی‌های سیاسی نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالملک العجری» عضو مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی و دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» مشارکت در رایزنی سیاسی یا حتی مشاهده پیشنهادات «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای صلح فراگیر را رد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، العجری تأکید کرد، هیچ پیشرفتی در مذاکرات سیاسی و آتش‌بس رخ نداده است.

وی در ادامه گفت، دیدار نزدیک آینده در سوئیس فقط شامل دیدار نماینده هیأت‌های اسرا و بازداشت‌شدگان خواهد بود و خبر روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» درباره نشست نزدیک در سطح کارشناسان، درست نیست.

فرستاده سازمان ملل در امور یمن هفته جاری به ریاض سفر کرد. وی در این سفر با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی، «محمد آل جابر» سفیر سعودی در یمن و تعدادی از مقامات دولت مستعفی از جمله «محمد الحضرمی» وزیر خارجه، «احمد عبید بن دغر» مشاور «عبد ربه منصور هادی» و «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان یمن در عدن دیدار کرد.

بر اساس گزارش‌ها، گریفیتس در این سفر به اصلاحات اخیر بر پیش‌نویس بیانیه مشترک طرف‌های یمنی برای آتش‌‎بس فراگیر و رفتن به سمت راه‌حل سیاسی در یمن پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صلح یمن جنگ یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟