Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام واعظی اهمیت فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی را یادآور شد و گفت: دفتر می‌تواند با مدیریت ستادی خود و با شناسایی، ساماندهی و جهت دهی ظرفیت بی بدیل فضای مجازی، توفیقات بزرگی را در این امر کسب کند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین واعظی در نشستی با مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به شرایط خاص کنونی و شیوع کرونا، اهمیت فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی را یادآور شد و گفت: کار در فضای مجازی را نباید یک امر عارضی در نظر بگیریم، بلکه باید به عنوان یک راهبرد برای کارهای آینده در نظر گرفته شود

وی گفت: به عنوان نمونه؛ فعالیت های همایشی دفتر تبلیغات اسلامی که تا امروز زحمات متعددی همچون مسائل علمی، مسائل فنی و پنل ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را داشته است، در شرایط فعلی به صورت مجازی انجام می شود، مثل سوگواره مجازی اشراق که بهره گیری از فضای مجازی ما را در ارائه توفیقات بیشتری یاری خواهد کرد.

 

باید از سهولت های ایجاد شده در فضای مجازی استفاده کنیم

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر استفاده از فضای مجازی در پیشبرد فعالیت ها تصریح کرد: باید از سهولت های ایجاد شده در فضای مجازی استفاده کنیم؛ در بسیاری از کشورها، شرکت های بزرگ با شروع فعالیت ها در فضای مجازی، سیاست های خود را تغییر داده اند و حاضر به برگشت به شرایط کاری و مدیریتی قبل از کرونا هم نخواهند بود زیرا شاهد رشد بهره وری بیشتر با هزینه کمتر بوده اند.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه افزود: تمرکز صِرف بر ظرفیت های درونی سازمان و عدم بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل مراکز همسو با اهداف دفتر به ویژه حوزه های علمیه، خطای مدیریتی و استراتژیکی خواهد بود؛ خصوصاً در شرایط فعلی که با فعال شدن فعالیت ها در عرصه فضای مجازی، زمینه شکوفایی فضلای حوزه های علمیه بیش از پیش فراهم شده است.

 

کسب توفیقات بیشتر در فعالیت ها با بهره گیری از فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی می تواند با مدیریت ستادی خود و با شناسایی، ساماندهی و جهت دهی ظرفیت بی بدیل فضای مجازی، توفیقات بزرگی را در این امر کسب کند.

وی، تولید محتوای جذاب و فاخر در عرصه های رسانه ای و فضای مجازی را جزو اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: حرکت دفتر به سمت فعالیت در عرصه فضای مجازی به معنای استفاده از توانمندی های درون و برون سازمان با بررسی تمامی ایده ها و بهره مندی از تفکر خلاق در تولید آثار هنری و رسانه ای جذاب و ماندگار است.

 

غفلت از ظرفیت های موجود سازمان را دچار چالش خواهد کرد

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که غفلت از ظرفیت های موجود، سازمان را دچار عقب ماندگی می کند، تصریح کرد: غفلت از ظرفیت های موجود و توقف فعالیت ها در این عرصه با عدم دریافت حمایت های لازم از نهادهایی همچون صدا و سیما و مراکز پیش رو در امر رسانه و فضای مجازی، ما را در رسیدن به اهداف سازمان دچار چالش و عقب ماندگی خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در دفتر و میزهای مختلف علمی و فرهنگی افزود: تنوع مباحث کارشناسی شده در ابعاد اندیشه ای و بینشی و توجه به مسائل فرهنگی - اجتماعی همچون عدالت، عفاف و حجاب، موسیقی و... و تمرکز بر مسأله های قطب ها و میزها همچون کارآمدی نظام، مباحث تمدنی و نواندیشی دینی و... نشان از توانمندی درونی سازمان دارد که می توان با تعامل و گفتگوهای سازنده با صاحبان اندیشه های نو در این مقولات، تولید برنامه های جذاب، هم برای مخاطب عام و هم برای فرهیختگان حوزه و دانشگاه را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، یکی از موضوعات مهمی را که باید در تولیدات رسانه ای مورد نظر قرار گیرد، ارتباط با شخصیت های علمی جهان عرب و جهان تسنن برشمرد و اظهار داشت: یکی از ضعف های حوزه در دوران معاصر، کمرنگ شدن ارتباطات با شخصیت های علمی جهان عرب و جهان تسنن است، در حالی که قبل از انقلاب با توجه به نبود ملاحظات سیاسی و... تعاملات بیشتری انجام می شد.

 

ضرورت بهره مندی از ظرفیت طلاب در فضای مجازی

وی گفت: تعامل و گفتگوهای سازنده و بدون سوگیری های سیاسی و عقیدتی با شخصیت های علمی جهان عرب با هر نوع عقیده و مذهبی می تواند همراه با تولیدات رسانه ای مناسب در موضوعات مختلف کلامی، فلسفی، فقهی و... باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ساخت برخی از برنامه ها در شبکه های مختلف تلویزیونی و ماهواره ای تصریح کرد: تولید برنامه های جذاب لزوماً به معنای صرف هزینه های گزاف و برنامه ریزی های پیچیده فنی نیست، بلکه گاه با یک طرح و ایده خلاقانه با کمترین هزینه می توان تولیدات ماندگار و جذابی را ارائه کرد که این مدل را در برخی از برنامه های ماهواره ای شاهد بودیم.

وی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت طلاب در فضای مجازی تأکید و خاطرنشان کرد: باور بر این است که ظرفیت فضلا و فرهیختگان حوزه خراسان و علی الخصوص مشهد، علی رغم تحفظ بر نگاه سنتی که از قدیم بر این حوزه حاکم بوده است، می تواند نقش کلیدی و جریان سازی را در حوزه فکر و اندیشه دینی ایجاد کند و در تولید برنامه های فاخر و اشاعه آن در فضای مجازی نقش اساسی را ایفا کند.  

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام واعظی طلاب دفتر تبلیغات اسلامی فضای مجازی ظرفیت های موجود بهره گیری حجت الاسلام برنامه ها فعالیت ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان

 حجت‌الاسلام والمسلمین وحید خوش رو در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی با اصحاب رسانه بیان کرد: شهادت معلم انقلاب دکتر مرتضی مطهری که از روحانیون برجسته و همراه حضرت امام (ره) بود و در مسیر آرمان‌های انقلاب برای ایران اسلامی جانفشانی ها کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد، به پاس گرامیداشت یاد و خاطره وی هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه نامگذاری شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهرستان تصریح کرد: غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، محفل انس با قرآن، نشست‌های بصیرتی، نشست‌های وبیناری در فضای مجازی، آذین بندی سطح شهر، تجلیل از هادیان سیاسی، معلمان، دیدار با ائمه جمعه و روحانیون تشیع و تسن از جمله برنامه‌های این هفته است.

 وی به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران صدای رسای همه اقشار جامعه و به نمایش گذاشتن اقدامات مسئولین و انقلاب اسلامی برای دنیا و مطالبات و مشکلات مردم بدون واسطه به دستگاه‌های زیرربط است.

 حجت الاسلام خوش رو عنوان کرد: دردنیایی که رسانه‌های دروغ پراکن و تا دندان مسلح دشمنان بر علیه ایران، اذهان عمومی را اغفال و متشنج می‌کنند، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم به صورت شبانه روز در مقابل آن‌ها ایستاده و از جبهه حق علیه باطل دفاع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان