Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@15:21:27 GMT

سیگنالی مثبت برای سهام فلزی بورس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۹۹۲۸

سیگنالی مثبت برای سهام فلزی بورس

هفته‌های اخیر قیمت مس به حدود قبل از جنگ تجاری با چین بازگشت. طبق آخرین پیش‌بینی سایت فیچ سولوشنز قیمت هر تن مس ۲۰۰ دلار نسبت به پیش‌بینی قبلی برای سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. به گزارش پول نیوز، در حالی که منابع رسمی از کاهش ۵۰ درصدی واردات قراضه مس از سوی چین در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس جهان این روز‌ها از راه خرید کاتد و کنسانتره در حال ذخیره‌سازی هر چه بیشتر فلز سرخ است، موسسه «فیچ سولوشنز» در پیش‌بینی جدید خود اقدام به تعدیل مثبت قیمت این فلز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیچ در پیش‌بینی قبلی، میانگین قیمت ۵۹۰۰ دلار در هر تن را برای فلز سرخ در سال ۲۰۲۰ برآورد کرده بود که در پیش‌بینی اخیر، این رقم به ۶۰۰۰ دلار افزایش یافته است. این موسسه انتظار دارد که تقاضای مس با توجه به بهبود اقتصاد جهان و افزایش محرک‌های اقتصادی چین مورد حمایت واقع شود.

فیچ در گزارش قبلی که در مارس امسال منتشر شد، میانگین قیمت ۵۹۰۰ دلاری مس را به دلیل بازیابی اقتصاد چین و افزایش محرک‌ها در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده بود. به نظر می‌رسد، این دیدگاه با توجه به تحولات بازار در هفته‌های اخیر و افزایش ۲۴ درصدی مصرف مس چین تا ژوئیه ۲۰۲۰ تا حدود زیادی درست بوده و قیمت به سطوح قبل از جنگ تجاری امریکا و چین نزدیک شده است. قیمت نقدی مس در بورس فلزات لندن دوشنبه ۱۴ سپتامبر ۶۷۸۸ دلار در تن بسته شد و موجودی مس این بورس دیروز به رقم کم سابقه ۷۵ هزار تن تنزل یافت.

فیچ با نگاه به زمان باقی مانده از سال ۲۰۲۰ و در حالی که شاهد بهبود اقتصاد جهان هستیم، انتظار دارد که تقاضای چین مناسب باقی بماند. همچنین این موسسه در پیش‌بینی جدید خود، میانگین قیمت مس در سال آینده را از ۶۱۰۰ به ۶۳۰۰ دلار در تن افزایش داد و از آنجا که بهبود تولید معادن می‌تواند کارخانه‌های ذوب و تصفیه را تغذیه کند، بنابراین در سال آینده احتمالا قیمت از سطوح کنونی کمتر شود.

فیچ همچنان انتظار دارد که سرمایه‌گذاران نسبت به انتشار شاخص‌های اقتصادی، اخبار مربوط به کووید-۱۹ و نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نوامبر واکنش نشان دهند. این موسسه برای دراز مدت، پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها به دلیل کسری مداوم بازار مس ناشی از افزایش تقاضای صنایع برق، ساختمان و خودرو، افزایش یابد. بهبود اقتصاد جهانی، می‌تواند سبب تقویت تقاضای مس در سال ۲۰۲۱ و همچنین حفظ محیط حمایت از گرایش صعودی در بازار شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام بورس تهران پیش بینی سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟