Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@04:58:51 GMT

مشروح 20، سه شنبه 25 شهریور 99

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۰۰۴۰

تصویب طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در جلسه شورای عالی فضای مجازی، بازگشت پرقدرت بورس به مدار تعادل و هشدار‌ها و تاکید‌های مسئولان وزارت بهداشته درباره خیز جدید ویروس به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تصویب طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در جلسه شورای عالی فضای مجازی. این طرح در ۵ ماده به تصویب اعضای این شورا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه اقدامات عملی شبکه ملی اطلاعات و نهاد‌های متولی اجرای این اقدامات هم مشخص شدند.
***********************
بازگشت پرقدرت بورس به مدار تعادل... شاخص بورس، امروز با حدود ۵۷ هزار واحد رشد، به یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۵۹ واحد رسید. در آخرین ساعات فعالیتء امروزء بورس، صف‌های خرید برای بسیاری از سهم ها، تشکیل شد.

***********************
عزیمت زائران به عراق در ماه صفر، ممنوعه. ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده: به علت شیوع کرونا، مرز‌های کشور برای تردد عزاداران، بسته س و سفر به کربلا ممکن نیست.
***********************
دستورالعمل‌های بهداشتیء کرونا مثل قبل، باید با دقت، رعایت بشه. خطر کرونا در آستانه فصل پاییز، جدیه. این، خلاصهء هشدار‌ها و تاکید‌های مسئولان وزارت بهداشته. وزیر بهداشت با تکرار چندبارهء توصیه‌ها، درباره خیز جدید ویروس، هشدار داد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هم گفت: نتیجهء سفر‌های دو هفته پیش، اینه که چند روزیه شاهد افزایش آمارء کرونایی‌ها هستیم.

معاون کل وزیر بهداشت هم هشدار داد از اونجایی که هیچ شهر و استانی از کرونا ایمن نیست، مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی رو با جدیت، اجرا کنن. تردد‌های غیرضرور هم ممنوع!

***********************
شمار مبتلایان به کرونا در شبانه روز گذشته، به بالای ۲۷۰۰ نفر رسید؛ یعنی هر ۳۲ ثانیه، یک مبتلا؛ که حدود نیمی از این افراد، یعنی هزارو ۲۹۹ نفر بستری شدن. متاسفانه ۱۴۰ بیمار کرونایی هم جان باختن. مجموع جانباخته‌ها به ۲۳ هزارو ۴۵۳ نفر رسید. سه هزار و ۸۱۱ بیمارء بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه، بستری اند.
***********************
امید به پیروزی حرف اول رو در نبرد با کرونا میزنه، نبردی که حالا به نیمه سال و روز‌های سخت پاییز هم نزدیک میشه.

در انگلیس در ۱۰ روز اخیر ۳۰ هزار ابتلای جدید گزارش شده. با وجود ممنوعیت تجمع بیش از ۶ نفر، شمار موارد ابتلای روزانه به بیش از ۳ هزار نفر رسیده. کارشناسان بهداشتی هشدار دادن اوضاع در انگلیس در آستانه خارج شدن از کنترله.

انگلیس با کمبود وسایل آزمایش کرونا به دلیل افزایش تقاضا و شمار مبتلایان هم روبرو شده. شیوع کرونا، بیکاری رو هم در انگلیس بیش از ۴ درصد افزایش داده.
در فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ هزار ابتلای جدید شناسایی شده. نخست وزیر فرانسه اعلام کرده در پی وخامت اوضاع، محدودیت‌های کرونایی در شهر‌های مختلف تشدید میشه. کرونا لرزه بر پیکر اقتصادی فرانسه هم انداخته.

وزارت بهداشت ایتالیا هم هشدار داده اوضاع در شهر‌های لومباردیا و رم همچنان وخیمه. آمار مبتلایان در جهان به مرز ۳۰ میلیون نفر نزدیک شده. از این تعداد مبتلا ۶ میلیون و ۷۵۲ هزار نفر امریکایی هستن.
کرونا در برزیل مکزیک و پرو هم در حال تاخت و تازه.
در هند دومین کشور درگیر جهان با افزایش ۸۴ هزار مورد جدید تعداد کل مبتلایان به ۴ میلیون و ۹۶۳ هزار نفر رسیده. در بین کشور‌های همسایه ایران، بعد از روسیه بالاترین آمار مبتلایان کرونا در عربستان، پاکستان و ترکیه ثبت شده.
**************
وزیر آموزش وپرورش گفته: شیوه نامه‌های بهداشتی، با نهایتء دقت و جدیت، در مدارس، رعایت می‌شه.

**************************
تولیدکنندگانی که از صندوق توسعه ملی، تسهیلاتء ارزی* دریافت کردن، می‌تونن ریالی، تسویه کنن. رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادیء دولت گفت: تولیدکنندگان تا پایان سال می‌تونن تسهیلاتء ارزی رو به صورت ریال*، پرداخت کنن. آقای روحانی اضافه کرد شرایطء جدید، زمینه عرضه سهامء بسیاری از بنگاه‌های تولیدی رو در بورس فراهم می‌کنه که هم باعث تقویت بازارء سرمایه و هم تسویه آسان‌تر بدهیء این شرکت‌ها میشه. رئیس جمهور از وزارت صمت خواست با هماهنگی اصناف و تولیدکنندگان، فوری برای تنظیم قیمتء کالا‌های اساسی، اقدام کنه. آقای روحانی با انتقاد از نوسان قیمت در بازارء خودرو گفت: باید سیستم واسطه‌گریء رانت‌جویانه، حذف و نحوه خرید و فروش برای مصرف‌کنندگانء واقعی، اصلاح بشه.
**************************
وزیر نفت در مجلس، پاسخگوی عملکرد وزارتخونه اش بود.
آقای زنگنه در جلسه امروزء مجلس، درباره ظرفیت تولید میادینء نفت و گاز، دوری از خام فروشی و مقابله با تحریم‌های نفتی، گزارش داد.

جلسه امروز، دو بار غیرعلنی شد؛ یک بار برای سازو کار‌های داخلیء مجلس و یک بار هم برای سوال از وزیر تعاون... **************************
رئیس دیوان محاسبات، با انتقاد از نبود رویهء متقن در قرارداد‌های ورزشی، بویژه فوتبال، گفت: لازمه وزرات ورزش، نظارت و کنترلء جدی بر این قرارداد‌ها داشته باشه.

**************************
صادرات تخم مرغ، متوقف شد. سخنگوی دولت گفته تا زمانی که قیمت داخل، متعادل بشه، تخم مرغ صادر نمیشه.

**************************
شکستن پوسته تخلف سودجویان بازار تخم مرغ در برخورد با گشت‌های تعزیرات.

رکود بازار پیاز و محصولی که روی دست کشاورزان مانده
احمدی ـ مدیر اداره جهاد کشاورزی فریدن
**************
خروش فلسطینی‌ها در اعتراض به توافق خیانت‌بار امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی. فلسطینی‌ها در روز خشم در غزه و کرانه باختری تظاهرات کردن و سکوت اتحادیه عرب در قبال این خیانت رو محکوم کردن.

اتحادیه عرب، در آخرین نشستش با طرح محکوم کردن عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، مخالفت کرد. تشکیلات خودگردان که خودش در سال‌های اخیر همکاری گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی داشته، اتحادیه عرب رو نماد بی لیاقتی و تفرقه در کشور‌های غربی خونده.

((امروز، روز سیاهی در تاریخ امت عربی و اعلام شکست اتحادیه عرب است. هر چند اتحادیه عرب دیگر اتحادیه نیست بلکه به عامل تفرقه و تخریب همبستگی عربی تبدیل شده است.))
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در واکنش به خوش خدمتی بحرین برای صهیونیست‌ها گفته صلح خیالی با طرح صهیونیستی برای عاملان اون تحقیر، خواری و ضعف بیشتر به ارمغان میره. جنگ با طرح صهیونیسم تا پیروزی ادامه خواهد داشت. مردم و علمای دینی شهر بصره عراق هم در تجمعی با محکوم کردن عادی سازی روابط حکام عربی با صهیونیستها، مجازات سازشکاران رو خواستار شدن.
مسلمانان در کشور‌های مختلف، اقدام خیانتکاران حکام بحرین و امارات رو محکوم کردن

************
آتش‌سوزی‌های جنگلی، تصاویر شوکه کننده‌ای از ایالت‌های غربی آمریکا منتشر میشه. خانه‌های سوخته، جنگل‌های نابود شده. تلاش آتش‌نشانان نتیجه نداده. آتش سوزی‌ها شدیدتر شده و مناطق بیشتری درگیر شدن. شمار قربانیان به ۴۰ نفر افزایش یافته. از سرنوشت صد‌ها نفر هم خبری در دست نیست. تصاویر پهپادی از ایالت اورگان نشون میده شهر تلنت به طور کامل از بین رفته. پیش از این هم شهر بری کریک در ایالت کالیفرنیا به طور کامل در آتش سوخته و نابود شده بود. در منطقه آلمدایِ اورگان هم صد‌ها خانه خاکستر شدن.
**************
نخستین جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید، برگزار شد. این کارگروه، به ریاست معاون اول رییس جمهور، قراره هفته‌ای یک بار برگزار بشه تا مصوبات شورا‌های اقتصادی رو اجرایی کنه. نمایندگانی از قوه مقننه و قوه قضاییه هم در این کارگروه حضور دارن.
**********************
در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از دو واحد تولیدیء دانش بنیان در آذربایجان شرقی، بهره برداری شد. آقای ستاری از ۱۱ طرحء فناورانه هم رونمایی کرد.
**********************
رئیس دانشگاه آزاد می‌گوید شهریه این دانشگاه بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین میشود

**********************
پیگیری تعطیلی فرودگاه کنارک چابهار در شبکه خبر ... خبرنگاران به سراغ رتبه ورامین در تولید گندم هم رفتن.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: مشروح 20

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مشروح 20 اتحادیه عرب محکوم کردن نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!