Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:41:18 GMT

حضور کارگران فصلی در بناب و منظره شهری نامناسب

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۰۴۷۵

حضور کارگران فصلی در بناب و منظره شهری نامناسب

خبرگزاری فارس- جاوید بنابیان:  به روال هر روز برای درآوردن لقمه نانی در گوشه ای از یکی از بلوارهای اصلی بناب دور هم جمع شده اند و با شنیدن صدای نزدیک شدن هر خودرو سرهایشان را به سمت آن چرخانده و بدون آنکه بدانند خودروی مذکور نیاز به کارگر در چه تخصصی دارد، همگی به سوی آن هجوم می آورند.

یکی بیل را به درختی تکیه داده و دیگری به تیر چراغ برق تکیه کرده، یکی یک گونی در دست گرفته و دیگری غرق در افکار خود زیر لب چیزی را زمزمه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هربار که از این نقطه شهر عبور می کنی، حداقل یکصد نفر از کارگران فصلی و شاید هم بیشتر از آن را می بینی که به انتظار ایستاده اند و هرگاه خودرویی برای بردن کارگر توقف می کند، همه کارگران حاضر به سمت خودرو می روند و در یک آن چند نفر سوار خودرو می شوند تا شاید بتوانند نظر کارفرما را برای استخدام خود جلب نموده باشند.

 شهرستان بناب از جمله شهرستان هایی است که به خاطر وجود مشاغل فصلی کشاورزی در فصل بهار و تابستان و همچنین وجود واحدهای متعدد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بناب با انبوهی از کارگران فصلی حتی از شهرهای دیگر پر می شود.

جذابیت نرخ بالای کار کردن در باغات انگور و بویژه در بیش از 120 بارانداز انگور در شهرستان بناب سبب می شود تا گاهی روزانه چند برابر ظرفیت نیروی کار در حاشیه میادین شهر و بخصوص بلوار سهند و ابتدای کوی شهرداری به انتظار کارفرما تجمع کنند!

تجمع کارگران فصلی در بناب و عدم جایابی مناسب برای استقرار آنها سبب شده تا مناظری نامناسب را رقم بزند و جا دارد با تلاش شهرداری و سایر مسئولان شهرستان این وضع سامان یابد و با ایجاد مکانی مناسب هم کارگران را از سرگردانی خلاص کنند و هم چهره شهر را بیش از این نامناسب نکنند.

بدون تردید ادامه این وضعیت نه تنها برای کارگران فصلی در طول فصول گرم و سرد طاقت فرسا و مستهلک کننده است بلکه موجب اختلال در ترافیک شهری و تردد شهروندان می شود.

لازم به ذکر است که مکان یابی و ساماندهی محل تجمع کارگران فصلی بناب جزو مصوبات اخیر شورای ترافیک شهرستان است.

امیدواریم با روی کار آمدن جواد نظام پرست به عنوان شهردار جدید شهر بناب شاهد حل این معضل اساسی طی روزهای آتی باشیم و با مکان یابی مناسب از به وجود آمدن حجم سنگین ترافیک، تصادفات احتمالی و احیاناً تنش های اجتماعی بکاهیم.

انتهای پیام/60004


 

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج کارگری کارگران انگور نیروی کار خودرو کارگران فصلی بناب تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز ترافیک تنش های اجتماعی شهردار بناب سهند کشمش کارفرما تامین اجتماعی استخدام شهرک صنعتی بناب کارگران فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟