Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رویداد۲۴  شادی مکی: افراد بی‌پناه بخشی از جامعه ما هستند؛ بخشی که به دلایل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به آسیب‌های شدید اجتماعی دچار شده و نیاز به کمک دارند. در این ویدئو مشاهده می‌کنید که مردی دارای اعتیاد در گوشه‌ای از خیابان‌های شوش مچاله شده و به بدترین شکل ممکن روی زمین افتاده است؛ در حالیکه مردم و کاسبان محل تلاشی برای کمک به او نمی‌کنند تا آنکه یکی از فعالان حوزه آسیب‌های اجتماعی خیلی اتفاقی در آن محل حضور می‌یابد؛ با این حال فرد بی خانمان زنده نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه شهروندان به دلیل ترس از سلامت و بهداشت خود این فرد را لمس نمی‌کنند قابل درک است، اما اینکه برای کمک به او و حفظ جانش از تماس با اورژانس، شهرداری یا اورژانس اجتماعی هم خودداری کرده‌اند، موضوعی عجیب است این درحالی است که شاید تنها یک لحظه سریع‌تر اقدام کردن ما بتواند جان فردی را نجات دهد.

بیشتر بخوانید: مددجویان برای تامین مواد از گرمخانه خارج می‌شوند/ به دنبال گرفتن مجوز مصرف مواد مخدر هستیم

عادت به مشاهده چنین صحنه‌هایی در مناطق آسیب‌خیز و جنوبی پایتخت گویی باعث شده که درد‌های انسانی تلخی کمتری داشته باشد تا آنجا که حتی تلاش برای کمرنگ شدن درد هم تبدیل به موضوعی عبث شده است. جامعه ما در بسیاری موارد نشان داده است که از روحیه جمعی و حس مسئولیت اجتماعی بالایی برخوردار است. سرازیر شدن سیل کمک‌های مردمی به سوی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده نمونه‌ای از این احساس است پس شاید علت این بی‌تفاوتی نقص نگاه ما درباره افراد دارای اعتیاد و کارتن‌خواب‌هاست. نگاهی که حق زندگی این افراد و حق برخورداری آنان از کمک‌های درمانی و اجتماعی را فراموش کرده  و آنها را نه به عنوان شهروندان آسیب‌دیده و بی‌پناه جامعه که طفیلی و تفاله‌های جامعه‌ می‌انگارد. 

چنین نگاهی قطعا نیاز به تغییر دارد شاید باید از خود بپرسیم که جامعه‌ای که چنین بی‌رحمانه این افراد را از خود می‌راند برای بهبود زندگی آنها چه کرده است؟ اصلا علت و ریشه اعتیاد و بی‌خانمانی بسیاری از این افراد چیست؟ ما چه می‌دانیم شاید فردی که امروز در گوشه‌ای از خیابان کز کرده و از شدت خماری یا نشئگی نمی‌داند در اطرافش چه می‌گذرد همان نوزادی است که سالیان پیش با بیماری اعتیاد ناشی از داشتن مادری معتاد متولد شد و جامعه و مسئولان کاری برای بهبود زندگیش نکردند. شاید معتاد امروز روزی استاد دانشگاه،‌ هنرمندی در سینما یا یک نویسنده با استعداد بوده که به دلایل مختلفی که نمی‌دانیم به این حال و روز افتاده است. شاید این افراد کسانی باشند که روزگاری دست کمک به سوی جامعه دراز کرده‌اند اما کمکی دریافت نکردند.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کارتن خواب آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه

به گزارش «تابناک» به نقل از  خبر نامه امیر کبیر، سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است.
 
روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.


سعید موسی‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود.

در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد
 
رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.
 
اگر شما یا نزدیکا‌نتان به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با «اورژانس اجتماعی» به شماره تلفن ۱۲۳ یا «اورژانس شهری» به شماره ۱۱۵ یا «صدای مشاور» با شماره ۱۴۸۰و  یا «اورژانس روانپزشکی تهران» با تلفن ۴۴۵۰۸۲۰۰ تماس بگیرید.
 

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • سرپرست استقلال مجوز نگرفت؛حجازی سکونشین شد+ فیلم
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • مد خوب، مد بد!
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه