Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اشتفان کلمنت، نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است با ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام و تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت: لغو تحریم‌ها بخش اصلی این توافق نامه بین المللی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، اشتفان کلمنت در بیانیه‌ای برجام را عنصر کلیدی در معماری جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای توصیف کرد که برای امنیت منطقه، اروپا و جهان حیاتی است. به گفته وی، برجام ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و بنابراین اجرای کامل آن ضروری است. کلمنت از همه کشور‌ها خواست تا از اقداماتی که مانع اجرای تعهدات برجامی شود؛ پرهیز کنند.

وی در ادامه این بیانیه از گفتگو‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سفر اخیر رافائل گروسی به تهران انجام شد استقبال و بر لزوم اجرای توافقات پادمانی تصریح کرد. وی گفت: اتحادیه اروپا از تلاش‌های آژانس برای حل و فصل مسائل گزارش شده توسط مدیرکل حمایت می‌کند.

کلمنت افزود "این اتحادیه به همکاری با جامعه بین‌الملل برای حفظ برجام که دستاورد چندجانبه مهمی محسوب می‌شود، ادامه خواهد داد. " وی در بخش دیگری از اظهارات خود نسبت به اقدامات ایران درخصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام ابراز نگرانی کرد و از تهران خواست تا همه اقداماتی را که با این توافق ناسازگار است به عقب برگرداند.

نماینده اتحادیه اروپا در ادامه با ابراز نگرانی از انباشت مداوم اورانیوم با غنای کم توسط ایران و ادامه غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو، این اقدامات را مغایر با برجام خواند. اتحادیه اروپا در این بیانیه خواهان انصراف ایران از انجام همه اقدامات مغایر با برجام و از سرگیری کامل تعهدات هسته‌ای خود شد.

این اظهارات مقام اتحادیه اروپا در حالی مطرح می‌شود که از زمان خروج یکجانبه آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا تمامی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را مو به مو رعایت کرده است و حاضر به انجام روابط اقتصادی با ایران نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا توافق برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان