Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@07:06:58 GMT

کابینه «آبه شینزو» در ژاپن استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۱۴۶۱

کابینه «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی ژاپن امروز چهارشنبه به صورت دسته جمعی استعفا کرد به این ترتیب دوران هشت ساله آبه بر ژاپن پایان یافت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آبه که پیشتر اعلام کرده بود به دلیل بیماری استعفا می کند امروز چهارشنبه پیش از استعفای رسمی از مقام خود در دفترش گفت:« هر روز تمام تلاش خود را صرف بهبود اقتصادی و دیپلماسی برای منافع ژاپن کرده ام».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است امروز یوشیهیده سوگا رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات با تمرکز فوری بر احیا اقتصاد ضربه خورده از کرونا به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن منصوب شود.

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن در انتخابات درون حزبی روز دوشنبه به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات ژاپن و جانشین «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی این کشور انتخاب شد.

سوگا در این انتخابات بر "ایشیبا شیگرو" وزیر دفاع سابق و دبیرکل پیشین حزب لیبرال دموکرات و "کیشیدا فومیئو" وزیر خارجه سابق ژاپن و رئیس امور خط مشی این حزب رقابت کرد و در نهایت توانست به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات انتخاب شود تا راه برای انتخاب او به عنوان نخست وزیر ژاپن همواره شود.

در پایان رای گیری روز دوشنبه سوگا ۳۷۷ رای، کیشیدا ۸۹ رای و ایشیبا ۶۹ رای کسب کردند، قرار است سوگا امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور با تشکیل مجلسین به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شود.

با توجه به اینکه حزب حاکم، اکثریت پارلمان این کشور را در دست دارد کسی که به عنوان رهبر حزب انتخاب می شود در انتخابات پارلمان نیز به عنوان نخست وزیر انتخاب می شود.

آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن ۷ شهریور سال جاری به دلیل مبتلا به بیماری روده اعلام کرد که از مسئولیتش استعفا می دهد او در حالی که می توانست یک سال دیگر در این سمت بماند اعلام کرد بخاطر رسیدگی به وضعیت سلامتی خود از این سمت کناره گیری خواهد کرد آبه ۷ سال و ۸ ماه نخست وزیر ژاپن بود.

منبع:ایرنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ژاپن آبه شینزو حزب لیبرال دموکرات عنوان نخست وزیر نخست وزیر ژاپن آبه شینزو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی

تعداد بازدید : 6 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی مصوبه کابینه این رژیم درباره بستن دفاتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کرد.

بر این اساس پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی یورش برد و این دفتر را تعطیل کرد.

«شلومو کرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: بازرسان وزارت ارتباطات تحت حمایت پلیس وارد دفتر شبکه الجزیره در قدس شدند و تجهیزات آن را مصادره کردند.

همچنین کرعی ویدیویی را از یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی و مصادره تجهیزات آن منتشر کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این اقدام گفت: از وزیر ارتباطات به دلیل نقشش در بستن دفاتر شبکه الجزیره تشکر می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که خبرنگاران الجزیره به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زده و به اقدام علیه نظامیان صهیونیست تحریک کرده‌اند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

دیگر خبرها

  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند