Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@11:49:00 GMT

علل به وجود آمدن ترک های پوستی در دوران بارداری

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۱۴۸۴

به گزارش جام  جم  آنلاین، دکتر فریبا صادق زاده متخصص زنان، زایمان و نازایی در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: دوران بارداری دورانی است که در آن زنان متوجه تغییرات کوچک و بزرگی در ظاهر خود می شوند. بخش عمده این تغییرات طبیعی است و جای نگرانی ندارد اما به هر حال دغدغه هایی را برای آنها به وجود نمی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر صادق زاده گفت: یکی از این تغییرات خشک شدن، شکاف برداشتن و پوست پوست شدن سطح روی بدن به خصوص شکم و دستان است.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی افزود: پوست از سه لایه تشکیل شده است به نام های هیپودرم، درم و اپیدرم. هر کدام از این لایه ها خود دارای قسمت های مختلفی هستند. اپیدرم به عنوان خارجی ترین لایه پوست انسان مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: اپیدرم خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است. لایه ستراتوم کرنوم آن با چشم قابل رویت است و خشکی ها و ترک ها بر روی آن تشکیل می شود. در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین بزرگ شدن شکم زن این لایه با تغییراتی روبرو می شوند.

صادق زاده بیان داشت: پوست متاثر از عوامل درونی و بیرونی قراردارد و نباید تصور کرد که این ترک های پوستی به صورت دائم باقی می مانند. بالاخره تغییرات هورمونی در دوران بارداری تاثیرات زیادی بر روی بدن می گذارد.

این پزشک متخصص زنان تاکید کرد: ترشح بالای استروژن در خون بدن تاثیر قابل ملاحظه‎ای بر روی پوست دارد. هورمون تحریک کنند ملانوسیت نیز در دوران بارداری بیشتراز هر زمان دیگری ترشح می شود. رنگدانه ها تحت تاثیر این عوامل تحریک می شوند. خارش و سوزش پوست به وجود می آید و ناراحتی هایی را برای زنان باردار رقم می زند.

وی با بیان اینکه نقاط مختلف بدن از جمله پاشنه پا نیز با ناراحتی های پوستی در دوران بارداری روبرو می شوند گفت:بین 75 تا 90 درصد از زنان در طول دوران بارداری با ترک خوردن پوست مواجه می‌شوند و معمولا تعداد زنانی که با این عارضه مواجه نمی‌شوند خیلی کمتر از زنانی است که در طول بارداری آن را تجربه می‌کنند. ترک‌ها به صورت خطوط موازی ظاهر می‌شوند و بافتی متفاوت با بافت پوست بدن دارند. رنگشان مشخص است و زبری دارند.

صادق زاده تاکید کرد: به خانم های بارداری که با ترک های پوستی روبرو شده اند توصیه می کنم بهتر است بدنشان را با آب گرم شستشو بدهند. لایه برداری از روی پوست نیز بسیار موثر است. پوشیدن لباس های لطیف نیز فراموش نشود. مرطوب سازی پوست در طول روز نیز باید حداقل دو بار در روز انجام شود.

صادق زاده گفت: یکی ازعوامل تاثیر گذار بر روی پوست زنان باردار استفاده از نوشیدنی کافئین دار است. اکنون دیگر زنان باردار بهتر از هر زمان دیگری می‌دانند باید مصرف کافئین در دوران بارداری را متوقف کنند چرا که یکی از عوامل تغییرات پوستی همان کافئین‌ها هستند. در کل کافئین‌ها، چای و نوشیدنی‌های گازدار در دوران بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند.

پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی در پایان گفت: نوع غذا نیز می‌تواند پوست بدن یک زن باردار را تحت تاثیر قرار بدهد. اعمال یک رژیم غذایی مناسب که شامل کاهو،مانگو، ماهی، روغن ماهی، گردو، تخم مرغ و غیره باشد بسیار مناسب است چرا که تاثیر زیادی بر روی آبرسانی بر روی پوست دارند و در واقع سدی در برابر ترک‌های پوستی هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جام جم آنلاین اخبار سلامت حوزه پزشکی دوران بارداری ترک های پوستی متخصص زنان صادق زاده روی پوست ترک ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا