Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@16:29:56 GMT

برداشت ۶۳ هزار تن گوجه در نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۱۹۲۴

برداشت ۶۳ هزار تن گوجه در نهاوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کریم حاج باباعلی مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به آغاز برداشت محصول گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت دراین شهرستان افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۳ هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت شود.

او ادامه داد: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی کشت گوجه‌فرنگی در استان است که سالانه ده‌ها هزار تن از آن محصول برداشت و به بازار مصرف ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: کشاورزان گوجه‌کار نهاوند امسال ارقام هیبرید، ۰۶۳۸، متین، استاندارد و برو ویو در شهرستان کاشت کردند.

او ابراز داشت: امسال در این شهرستان بیش از ۳۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گوجه اختصاص یافت که با توجه به متوسط برداشت ۳۸ تن از هر هکتار پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۶۳ هزار تن محصول در این شهرستان تولید شود.

حاج باباعلی یادآورشد: بخشی از تولید گوجه فرنگی در استان گلستان به صورت تازه‌خوری و پخت رب سنتی مصرف می‌شود و مابقی آن به کارخانه‌ها برای فرآوری و تبدیل به رب گوجه فرنگی انتقال داده می‌شود.
منبع فارس
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گوجه فرنگی گوجه فرنگی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان