Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با پرداختن به موضوع فروش جنگنده «اف-۳۵» به امارات به کنگره این کشور توصیه کرد برتری نظامی رژیم صهیونیستی در غرب آسیا باید همواره حفظ شود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران خواهان اطمینان یافتن کنگره این کشور نسبت به برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز» «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با پرداختن به موضوع فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» به امارات گفت که کنگره باید برتری نظامی اسرائیل در منطقه را حفظ کند.

پلوسی افزود که درک جزئیات اعلامیه الحاق کرانه باختری از سوی اسرائیل «بسیار مهم» است. این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت که مخالف فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات متحده عربی نیست.

روزنامه نیویورک تایمز برای نخستین بار توافق برای فروش این هواپیما به امارات را فاش کرد و کاخ سفید نیز در هفته‌های گذشته تلاش‌ها برای فروش سلاح‌های پیشرفته‌ای اعم از جنگنده‌های اف‌-۳۵ و پهپاد‌های «ریپر» سرعت بخشیده است. این توافق، فروش هواپیمای «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را هم شامل می‌شود. این هواپیما‌های ساخت شرکت بوئینگ، برای جنگ الکترونیک ساخته شده‌اند و با فراهم کردن امکان اخلال در پدافند‌های هوایی دشمن، حملات پنهان‌کارانه را ممکن می‌سازند.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی چندی قبل گفت که این رژیم برای کنگره آمریکا شفاف خواهد ساخت که با فروش اف-۳۵ به امارات مخالف است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانسی پلوسی تل آویو کنگره آمریکا کرانه باختری برتری نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیرو‌های امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیز‌های دیگری هم بود که می‌خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می‌کنیم، زیرا بیانگر خواسته‌های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می‌دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می‌شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیرو‌های امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می‌پرسند: می‌روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیرو‌های امنیتی او را بیرون می‌کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می‌شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیرو‌های پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد