Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:38:47 GMT

لزوم ورود آیتم تکریم به جشنواره شهید رجایی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۲۱۶۲

لزوم ورود آیتم تکریم به جشنواره شهید رجایی

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: بهتر است در جشنواره شهید رجایی، آیتم تکریم مردم نیز لحاظ و در نقشه راه گنجانده شود.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۲۵ شهریورماه) در شانزدهمین جشنواره شهید رجایی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: همه روزها به‌ویژه هفته دولت فرصت خوبی است تا به توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب توجه جدی شده و مسئولان به ملت گزارش عملکرد ملموس و واقعی دهند تا نقاط ضعف و قوت عملکردها توسط خود مردم بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید نقشه‌ راه داشته باشیم، افزود: نقشه راه از این جهت ارزشمند است که عمل بر اساس آن موجب رسیدن به اهداف ترسیم‌ شده و در پایان هر اقدامی نیز می‌توان برای مردم عملکرد ارائه داد.

این مسئول ادامه داد: بهتر است در جشنواره شهید رجایی بر اساس مقول‌هایی که ارزیابی انجام می‌شود، آیتم تکریم مردم نیز لحاظ و در نقشه راه گنجانده شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه نقشه راه با هدف به نتیجه رساندن پروژه‌ها ترسیم می‌شود، گفت: در شروع کار به‌عنوان تکریم مردم این مقوله را نیز لحاظ کنیم و بررسی شود که مردم را به معنای واقعی در نظام جمهوری اسلامی که ائمه‌اطهار ( ع) و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، تکریم کنیم‌ و در پایان، شاخص‌ها و اقدامات انجام شده برای مردم را گزارش دهیم.

حقیقی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از هم‌اکنون علاوه ‌بر نقشه راهی که دستگاه‌های اجرایی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، به ‌عنوان تکریم مردم نیز مصداق‌هایی را لحاظ کند که قابل ارزیابی باشد. بخشی از امتیاز این مقوله توسط مردم، ارباب‌رجوع و رسانه‌ها داده شود؛ چراکه این اقشار نیز باید در انتخاب مدیر و دستگاه برتر نقش درستی داشته باشند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: باید بتوانیم برای تکریم مردم نیز جایگاهی داشته باشیم و امتیازی بدهیم که با محقق شدن این مهم، وجدان عمومی نیز لحاظ شود و می‌توانیم این موضوع را در سطح ملی نیز پیشنهاد دهیم. طی دو سال اخیر سعی کرده‌ایم این مهم را انجام دهیم اما تاکنون ورود عملیاتی به این موضوع نداشتیم.

در ادامه این جشنواره، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته با شعار توسعه دولت الکترونیک و ارتقای فرهنگ‌ سازمانی با هدف افزایش شفافیت، پاسخ‌گویی و کارآمدی در کشور و استان‌ها سرلوحه همه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

ناهید نجفی ادامه داد: بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت و خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی ملزم به استقرار نظام مدیریت و عملکرد در همه سطوح هستند و ماموریت پیگیری و ارزیابی نظارت و استقرار نظام مدیریت عملکرد سرلوحه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی افزود: این فرآیند بر پایه برنامه‌های جامع نظام اصلاح اداری بوده که سالانه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در بخش‌های عمومی و اختصاصی و با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان انجام و نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها با انتخاب دستگاه و مدیران در جشنواره شهید رجایی انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: فرآیند ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی ابتدا بخشنامه این مهم توسط سازمان اداری استخدامی ابلاغ و سپس شورای راهبری توسعه مدیریت در استان تشکیل و آیتم‌ اجراهای ارزیابی عملکرد به تصویب می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه پس از وصول اعتراض‌ها و بررسی مجدد نتایج نهایی در ستاد جشنواره شهید رجایی اعلام و از برترین‌های این جشنواره تقدیر می‌شود،  خاطرنشان کرد: در ارزیابی شاخص‌های عمومی در سال‌جاری ۶ محور کلی با ۲۶ شاخص و ۱۵۰ زیر شاخص را مورد بررسی قرار دادیم که پنجاه دستگاه اجرایی مشارکت کننده در ارزیابی عملکرد وجود داشت و این در حالی است که ۵۰ دستگاه اجرایی در قالب پنج گروه جا گرفته و مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در گروه عمومی قضایی، دستگاه برتر استان زنجان اداره‌کل امور اقتصادی  و دارایی، در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت شرکت توزیع نیروی برق، گروه تولیدی و خدماتی،  سازمان جهادکشاورزی، گروه سلامت و رفاه‌اجتماعی نیز اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، در بخش بیشترین میزان رشد عملکرد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان و سازمان حج و زیارت، در گروه ارزیابی‌های جشنواره شهید رجایی بانک توسعه صادرات شعبه زنجان، در گروه تحقق سیاست‌های محوری قوه قضائیه در استان زنجان دادگستری استان، در ایجاد آرامش رسانه‌ای جامع و موثر استانی صدا و سیمای مرکز زنجان، در گروه تحقق اهداف بازسازی و احداث مسکن نیازمندان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و در گروه حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان حائز رتبه‌های برتر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان جشنواره شهید رجایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی جشنواره شهید رجایی دستگاه های اجرایی ارزیابی عملکرد استان زنجان دستگاه ها نیز لحاظ نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی عالیانی ظهر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد، گفت: فعالیت در بنیاد شهید علی رغم همه معنویت‌ها و ارزشمندی‌ها، سختی‌های خاص خود را نیز دارد و افرادی جامعه هدف آن هستند که در جنگ تحمیلی آسیب دیده اند و توقعاتی دارند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات قانون وجود دارد اما اسباب اجرای آن فراهم نیست که این موضوع موجب عدم انجام کار به نحو شایسته می‌شود، مطرح کرد: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج چهارمین گلزار شهدای کشور است که کسی جرأت ورود به بازسازی آن را نداشت اما مدیرکل سابق نسبت به انجام این مهم اقدام و تلاش کرد خانواده‌های شهدا را اقناع کند.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: کلانشهر کرج دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است اما سایه استان تهران همچنان بر این شهر سنگینی می‌کند، نه تنها در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بلکه هنوز مدیریت برخی ادارات این شهر و استان نیز با تهران است.

عالیانی اظهار کرد: عملیات وعده صادق بار دیگر مسلمانان و شیعیان دنیا را سربلند و امیدوار کرد و خداوند یاس و ناامیدی را بیش از گذشته بر دل دشمنان افکند و ما روز به روز شاهد افول بیش از پیش کشورهای به اصطلاح قدرتمند غربی هستیم. امیدواریم به زودی شاهد نابودی غده سرطانی اسرائیل باشیم و این نابودی را جشن بگیریم.

سلیمان رستمیان، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم که بخشی از دوران خدمت بنده را در نهاد مقدس بنیاد شهید قرار داد تا بتوانم خدمتگزار خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشم. خدمت در تمام پیکره نظام عبادت اما خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران محراب این مسجد است.

وی با اشاره به اینکه کار همه کسانی که به جامعه ایثارگری خدمت می‌کنند، ارزشمند است، بیان کرد: امید است همه ما در هر جایگاه و مسؤولیتی که هستیم، بتوانیم رسالتی که بر عهده داریم را به درستی و با صداقت، روی باز، مردانگی، جوانمردی و ایثار انجام دهیم. خانواده‌های شهدا و ایثارگران جایگاه والایی دارند و باید به خوبی آنها را تکریم کنیم.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز جامعه ایثارگری این استان را دارای ظرفیت‌های بالا از نظر فرهنگی و بسیار قابل احترام و تقدیر دانست و تاکید کرد: جامعه ایثارگری ولی نعمتان ما هستند و باید آنها را تکریم کنیم. تمام ظرفیت این سیستم باید برای ایثارگران مورد استفاده قرار گیرد و خدمات خوب و شایسته ای به آنها ارائه شود.

امیرحسین دانش کهن، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این مراسم ضمن تبریک پیروزی اخیر رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق و گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس بیان کرد: البرز از ابتدای انقلاب تاکنون شهدای بزرگی را تقدیم این نظام کرده است که یاد آنها را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه همه شهدا ویژگی‌های خاصی داشتند که ما وظیفه داریم آنها را احصا و به مردم معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: این شهدا هویت ساز استان هستند و ما باید آنها را به بهترین نحو ممکن به مردم معرفی کنیم؛ در غیر این صورت جای شهید و جلاد عوض شده و افراد دیگری به اشتباه برجسته می‌شوند.

کد خبر 6086633

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش