Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@23:29:42 GMT

۳۲۰ عملیات روزانه در اورژانس گیلان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۲۲۱۴

۳۲۰ عملیات روزانه در اورژانس گیلان انجام می شود

اسدی بابیان اینکه حدود چهار هزار تماس روزانه با اورژانس ۱۱۵ برقرار می شود گفت: روزانه انجام ۳۲۰ عملیات اورژانس ۱۱۵ در استان ثبت شده است.‌

پیمان اسدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت به فعالیت های شبانه روزی اورژانس ۱۱۵ در گیلان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ پایگاه اورژانس در استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ نیروی عملیاتی در اورژانس استان فعال هستند گفت: ۱۳۰ آمبولانس عملیاتی و یک فروند بالگرد نیز در اورژانس ۱۱۵ گیلان در حال خدمات رسانی است.


وی اذعان کرد: به طور متوسط روزانه اورژانس گیلان ۳۰۰ تا ۳۲۰ عملیات انجام می دهد که در بحران کرونا ویروس اسفند سال گذشته روزانه ۴۰۰ عملیات در اورژانس گیلان ثبت شده است.


اسدی تصریح کرد: روزانه سه تا چهار هزار تماس تلفنی با مرکز اورژانس گیلان داریم.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اضافه کرد: در برخی از فصل ها به خصوص پیک سفر در تابستان اورژانس گیلان ماموریت های ۲۴ ساعته دارد.


وی کمبود نیروی انسانی را یکی از دغدغه های اورژانس گیلان دانست و خاطرنشان ساخت: با کمبود نیروی انسانی در اورژانس فشارهای بسیاری بر کادر اورژانس وارد می شود.


اسدی ادامه داد: حقوق کادر بهداشت و درمان نسبت به فعالیت هایی که انجام می دهند پایین بوده البته یک افزایش حقوقی در بحران کرونا ویروس انجام شد اما آنگونه که باید باشد نیست، متاسفانه شغل کادر درمان جز مشاغل سخت محسوب نمی شود.



رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به نصب سامانه عملیاتی هوشمند در اورژانس گیلان اشاره و اذعان داشت: اورژانس گیلان نخستین استانی بود که این سامانه را نصب کرد. با راه اندازی این سامانه زمان رسیدن به انجام عملیات ثبت می شود و همچنین فرم های کاغذی حذف شد و به صورت الکترونیک وضعیت بیمار به بیمارستان ارسال خواهد شد.


وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه توان عملیات ارتقا و خدمات رسانی به مصدومان سریع تر و مطلوب تر شده است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوادث رانندگی اورژانس گیلان اورژانس گیلان اورژانس ۱۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی