Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: آمار بیماران بستری از مرز ۳۰۰ نفر گذشته و در مقایسه با هفته گذشته نزدیک به سه برابر شده بطوریکه که روز گذشته 6 مورد فوتی داشتیم.

وی ادامه داد: پیشگیری از این بیماری به راعایت مردم بستگی دارد، رعایت نکردن سبب بالا رفتن آمار بستری‌ها می‌شود که به تبع آن آمار بیماران بستری در آی‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.یو هم بیشتر می‌شود بیماران این بخش در مرحله حاد و پیشرفته بیماری کرونا ویروس هستند، سطح اکسیژن خون آن‌ها پایین می‌آید با از کار افتادن ریه‌ها، اکسیژن‌رسانی انجام نمی‌شود و در نهایت متاسفانه بیمار فوت می‌کند.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص نظارت بر مدارس، گفت: همکاران حوزه بهداشت محیط و سلامت وضعیت مدارس را بررسی کردند و در صورت مشاهده نواقص، موارد را به آموزش و پرورش در راستای رفع آن تذکر دادند.

وی مدیر مدرسه و کادر اجرایی را مسئول و موظف رعایت بهداشت در مدارس دانست و گفت: توصیه می‌شود والدین هوشیارانه مراقب سلامت فرزندان باشند هر چند مخالف بازگشایی مدارس و آموزش حضوری نیستیم چرا که آموزش حضوری بهترین نوع آموزش است، اما الان شرایط با توجه به شیوع ویروس کرونا ویژه است و سلامتی فرزندان در اولویت است.

شاه‌آبادی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان درک درستی از خطر بیماری کرونا ندارند، بنابراین درکی از رعایت پروتکل‌ها ندارند بهتر است تا جایی که امکان دارد برای آموزش از فضای مجازی استفاده کنند، در صورت نداشتن امکانات با رعایت نکات بهداشتی در مدارس حضور داشته باشند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به واکسن آنفولانزا داشت و گفت: سهمیه استان کرمانشاه 250 هزار دز است که فعلا وارد استان نشده و معاونت غذا و دارو هم برنامه دارد این واکسن به دست کسانی که نیازمند هستند همچون سالمندان و بیمارا زمینه‌ای برسد.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا را اواخر شهریورماه و دو هفته اول مهرماه عنوان کرد و افزود: دو هفته طول می‌کشد که این واکسن در بدن ایمنی ایجاد کند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماران بستری بیماری مرز شاه آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد