Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@17:01:50 GMT

۷ هزار نیروی پرستاری جدید جذب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۲۵۲۷

۷ هزار نیروی پرستاری جدید جذب می‌شود

به گزارش «تاباک» به نقل از ایرنا، دکتر مریم حضرتی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی پرستاری استان اردبیل بیان کرد: ۷۵ درصد پرستاران کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و در طول چندین سال اخیر به شکل جدی و حرفه‌ای تلاش شده است تا پرستاران متخصصی در کشورمان تربیت شوند.

وی با اشاره به ضرورت سیاست گذاری‌های مناسب به منظور قرار گرفتن پرستاران کشور در جایگاه واقعی خود افزود: معاونت پرستاری وزارت بهداشت در جهت حفظ ارزش و حرمت پرستاران با اجرای طرح‌های مختلف در صدد بالا بردن روحیه و انگیزه پرسنل و افزایش حقوق و مزایای آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه فعالیت پرستاران کشور در شرایط اپیدمی کرونا را خالصانه و در راستای خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد.

وی گفت: پرستاران ه عنوان نیروهای متخصص سلامت و بهداشت، در کنار سایر عوامل بهداشت و درمان کشور، در مسیر اعتلای سلامت و نجات جان بیماران جان بر کف در خط مقدم سلامت ایستاده و ایثارگرانه به کمک مردم شتافته‌اند.

دکتر حضرتی با اشاره به تعامل بالای مدیران پرستاری استان اردبیل با نیروهای پرستار و کادر درمان اظهار کرد: هر جا مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پرستاری با هم تعامل سازنده و همسو داشته‌اند، میزان مشکلات پرستاری در آن استان کم بوده و اردبیل هم دارای این شاخصه مهم است.

معاون وزیر بهداشت، در این جلسه که با حضور رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، رئیس نظام پرستاری اردبیل، مدیران و کارشناسان پرستاری بیمارستان‌ها برگزار شد، برخورد مناسب همراه با متانت و گشاده‌رویی و نیز رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی در میان کارکنان پرستاری استان اردبیل را عالی ارزیابی کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود ه استان اردبیل، از بخش‌های مختلف بیمارستان فاطمی و امام خمینی(ره) اردبیل بازدید کرده و در جریان وضعیت بیماران و مسائل و مشکلات پرستاران این استان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت برای حضور در کنگره ملی سه روزه سیمای سلامت خانواده به استان اردبیل سفر کرده است.

این کنگره با هدف تبیین ابعاد مختلف نقش نهاد خانواده در تضمین سلامت عمومی جامعه در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در حال برگزاری است.

ارائه مقاله و پوستر، برگزاری کارگاه خانواده درمانی پست مدرن راه‌حل‌محور، کارگاه‌های مامایی، ازدواج و روانشناختی و ارائه مباحثی پیرامون سلامت روانی در روابط خانوادگی، سلامت خانواده در پاندمی کووید ۱۹، ارتقای سلامت و پیام سلامت برای خانواده از جمله محورهای تعیین شده این کنگره است.

شرکت کنندگان در این کنگره با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با هم‌اندیشی و برگزاری نشست‌های مختلف علمی و از طریق همفکری و هم‌اندیشی کارشناسان امر، فرصت‌ها و چالش‌های سلامت خانواده احصا و راهکارهای حل آنها را ارائه می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم خورشید روح الله زم محمد علی نجفی توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد وزارت بهداشت پرستاران پرستاری جذب پرستار فیلم خورشید روح الله زم محمد علی نجفی توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران با هدف بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها خبر داد و گفت: تصویب این لایحه به بهبود وضعیت معیشتی پرسناران کمک خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

عباس عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور اظهار کرد: همه ارکان کشور اعم از دولت و مجلس و وزارت بهداشت در صدد این هستند که شرایط محیط کار را برای همه کارکنان سلامت به‌ویژه پرستاران ارتقا دهند. در همین راستا نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تدوین شده است و پس از چکش کاری از منظر حقوقی در وزارت بهداشت، به هیئت دولت ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، به ارتقای وضعیت معیشتی پرستاران کمک خواهد کرد.

معیشت پرستاران بهبود می‌یابد

وی افزود: این لایحه در 37 ماده و چند سر فصل شامل سرفصل‌های معیشتی، امور رفاهی و ارتقای شغلی گروه پرستاری تنظیم شده که کمک خواهد کرد وضعیت معیشتی پرستاران بهبود یابد‌. همچنین خلاهای قانونی که در مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد در این لایحه دیده شده و در بحث‌های رفاهی مسائلی ازجمله بهبود وضعیت اسکان پرستاران، درآمد آن‌ها، حمایت از حضور پرستاران در مناطق محروم از طریق افزایش درآمد، ارائه خدمات رفاهی به پرستاران پیش‌بینی شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در این بسته همچنین تسهیلاتی برای ادامه تحصیل همکاران پرستار در نظر گرفته شده که ارتقای شغلی داشته باشند.  این لایحه در محورهای مشوق‌های آموزشی، جبران مالی خدمات پرستاری، جذب و استخدام و تامین نیروی انسانی، رفاهی و انگیزشی، ارتقای جایگاه و کرامت معنوی پرستاران تدوین شده که جزئیات دقیق‌تر همه این موارد، پس از تصویب اطلاع رسانی می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه، شاهد افزایش انگیزه کاری پرستاران و درنتیجه ارائه خدمات باکیفیت‌تر به بیماران باشیم.

عبادی همچنین به افزایش تعرفه خدمات پرستاری نیز اشاره و بیان کرد: اجلاس معاونین و مدیران پرستاری برای تبیین اهداف وزارت بهداشت به شکل دوره‌ای و در هر فصل به صورت حضوری برگزار می‌شود‌، یکی از اهداف مهم این اجلاس تغییراتی است که در تعرفه گذاری خدمات پرستاری رخ داده است.

رشد 50 درصدی ضریب ریالی خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد قابل قبول در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری خبر داد و گفت: با رشد 50 درصدی ضریب ریالی و افزایش 15 درصدی ارزش نسبی خدمات پرستاری و اصلاحاتی که در آیین نامه بازتوزیع در حال انجام است رشد قابل قبولی در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری ایجاد شده است.

شبکه متخصصان پرستاری ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی پرستاران یکی از اولویت‌های کاری ماست، افزود: در سال 1403 شبکه‌ای از متخصصان پرستاری تشکیل خواهد شد و بر اساس حوزه‌های تخصصی، گردهمایی‌های فنی ایجاد و برگزار خواهد شد. برای اولین دوره تمام همکاران سرپرستار و به ترتیب پرستارات بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه اطفال و ... گرد هم می‌آیند تا با ایجاد شبکه ملی متخصصین حوزه پرستاری ارتقای کیفیت خدمات پرستاری ارائه شده به مردم را شاهد باشیم.

پرستاران؛ 30 درصد کارکنان وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به این که نظام سلامت به لحاظ جمعیت و تعداد کارکنان دومین وزارتخانه کشور پس از وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: بالغ بر 600 هزار نفر به عنوان کادر درمان در نظام سلامت در حال فعالیت هستند. در حوزه درمان در مجموع بیمارستان‌ها نزدیک به 60 درصد گروه فنی را گروه پرستاری و در کل نظام سلامت 30 درصد جمعیت را جامعه پرستاری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی