Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@20:59:46 GMT

روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۲۸۳۲

روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

ساعت 24-همانطور که می‌دانید، اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است، ولی نکته جالب توجه آنجاست که اغلب کاربران به دلیل مصرف اینترنت بیش از اندازه این اپلیکیشن، ناراضی بوده و همواره به دنبال راهی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام هستند.

معمولا نصب یک برنامه جانبی مانند Greenify برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام معرفی می‌شود اما قصد داریم در این گزارش به روش‌هایی پایه‌ای و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن دیگر اشاره کنیم که توسط خود اینستاگرام نیز تائید شده و تاثیر فراوانی در کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

در حال حاضر 4 روش اصلی برای کاهش مصرف اینترنت در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد، در ادامه تمامی این روش‌ها توضیح داده می‌شود.

فعال کردن Data Saver

با فعال شدن گزینه Data Saver به جهت کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام از اجرای خودکار ویدئوها جلوگیری می‌شود.

1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام و به قسمت پروفایل خود بروید.

2. منوی سه خط در قسمت بالا سمت راست صفحه را لمس کنید، با باز شدن منو، گزینه Settings در پایین منو را انتخاب کنید.

3. در منوی باز شده گزینه Account را انتخاب کنید.

4. سپس وارد بخش Cellular Data Use شوید.

5. در این قسمت گزینه Data Sever را فعال نمایید.

6. در همین بخش گزینه High Resolution Media را انتخاب کنید.

7. در این بخش با سه گزینه Never ،WiFi Only و Cellular + WiFi مواجه می‌شوید.

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به محتوای تصویری با حجم بالا را مدیریت کنید. گزینه Never به آن معناست که همه محتواهای تصویری کیفیت بالا شامل عکس و فیلم، هرگز نباید پخش شود و به این ترتیب حجم اینترنت برای اجرای محتوای حجم بالا مصرف نمی‌شود.

گزینه WiFi Only به آن معناست که همه محتواهای تصویری کیفیت بالا شامل عکس و فیلم، تنها در زمان اتصال به اینترنت وای فای پخش می‌شوند و در زمان اتصال به اینترنت موبایل این محتواها پخش نمی‌شود.

گزینه Cellular + WiFi به آن معناست که همه محتواهای تصویری کیفیت بالا شامل عکس و فیلم، در هر دو حالت اتصال به دیتای موبایل و وای فای پخش شود و در واقع محدودیتی برای این بخش اعمال نشود. اگر به دنبال کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام خود هستید، دو گزینه بالا را انتخاب نمایید.

غیر فعال کردن Original Post

غیرفعل کردن گزینه اورجینال پست موجب می‌شود تا از ذخیره شدن تصاویری که با اپلیکیشن اینستاگرام می‌گیرید، جلوگیری شود.

برای غیر فعال کردن این بخش مراحل زیر را طی کنید.

1.وارد منوی Settings شوید.

2.گزینه Account را انتخاب کنید.

3. به بخش Original Posts بروید (در iOS این گزینه Original Post نام دارد).

4. بخش Save Original Posts را غیرفعال کنید.

5. همچنین دو گزینه Save Posted Photos و Save Posted Videos را نیز غیر فعال کنید، با اینکار در کنار تصاویر اصلی، تصاویر ویرایش شده با اینستاگرام نیز در گالری ذخیره نخواهد شد.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: شرایط گرفتن تیک آبی در اینستاگرام چیست؟ با این چند روش تیک آبی اینستاگرام بگیرید

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با محدودیت مصرف دیتا

برخی ار راه‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام در گوشی‌های هوشمند مختص خود برنامه اینستاگرام نبوده و به تنظیمات اندروید باز می‌گردد. به عنوان مثال شما با انجام مراحل زیر می‌توانید مصرف دیتا اینستاگرام در پس‌زمینه اندروید را محدود کنید.

1. وارد منوی Setting گوشی شوید.

2. گزینه Data usage را انتخاب کنید.

3. وارد بخش Cellular data usage شوید و برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید.

4.در این بخش گزینه Background data را غیر فعال کنید.

در اندروید 6 پس از انجام بخش سه، در منوی باز شده گزینه Restrict background data را انتخاب کرده و آن را غیرفعال کنید. محدود کردن مصرف دیتای یک برنامه در اندرویدهای مختلف، متفاوت است، اگر با دو روش بالا به گزینه مد نظر نرسیدید، در تنظیمات اندروید خود بخش مورد نظر را پیدا کنید.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: آموزش آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

غیرفعال کردن اعلان اینستاگرام

با غیرفعال کردن اعلان اینستاگرام تا حد کمی مصرف اینترنت این برنامه کاهش پیدا می‌کند. معمولا زمانی که به دیتا موبایل یا وای‌فای متصل می‌شوید، اندروید اعلان‌های جدید برنامه‌هایی که به اینترنت نیاز دارند (مانند اینستاگرام) را نمایش می‌دهد، این کار کمی حجم اینترنت را مصرف می‌کند. برای غیرفعال کردن این بخش مراحل زیر را طی کنید:

1.وارد Setting شوید.

2. به بخش Notifications رفته و App Notifications را انتخاب کنید.

3. در این قسمت برنامه اینستاگرام را انتخاب کرده و گزینه Allow notifications را غیر فعال کنید.

آی تی رسان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام انتخاب کنید فعال کردن فعال کنید غیر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟

 پیک برق یا پیک مصرف برق، عباراتی هستند که این روز‌ها زیاد می‌شنویم. برای درک کامل این مفهوم باید بدانیم که شبکه برق چگونه کار می‌کند و چرا مصرف برق به اوج می‌رسد.

شبکه برق دو ویژگی منحصر به فرد دارد:

۱-برق قابلیت ذخیره ندارد.

۲-ظرفیت تولید همزمان برق محدود است

در نتیجه اگر کل نیروگاه‌های برق کشور با حداکثر ظرفیت تولید خود در یک لحظه مشغول به کار باشند، باز هم ظرفیت تولید همزمان برق در کشور محدود به مجموع ظرفیت تولید همزمان این نیروگاه‌هاست. باهمین توضیحات در برخی از روز‌های سال به خصوص در فصل گرم سال که بار سرمایش خانه‌ها و ادارات و مغازه‌ها به بار شبکه برق اضافه می‌شود.

میزان مصرف برق مشترکان از میزان برق تولیدی بیشتر می‌شود که به این زمان اوج مصرف یا پیک برق می‌گویند. در نتیجه اگر میزان مصرف آنی از میزان تولید آنی بیشتر باشد، به ناچار به بخشی از مصرف‌کنندگان برق نخواهد رسید و شرکت‌های برق از مردم می‌خواهند که مصرف برق خود را مدیریت کنند و کاهش دهند تا دچار خاموشی نشوند.

 مثالی ساده برای درک بهتر موضوع پیک شبکه برق 

یک بانک با ۴ باجه پاسخگو به مشتریان را در نظر بگیرید. این بانک معمولا در ساعات اولیه صبح بسیار خلوت است و معمولا بسیاری از باجه‌ها خالی می‌مانند. هر چه به ساعات ظهر نزدیک می‌شویم، بانک شلوغ‌تر می‌شود و تمامی‌باجه‌ها به مشتریان خدمات می‌دهند. در صورتی که در یک لحظه تعداد مشتریان بانک از تعداد باجه‌ها بیشتر شود، صف ایجاد می‌شود یعنی حداکثر ظرفیت خدمت‌رسانی همزمان بانک، کمتر از تعداد مشتریان متقاضی خدمات بانکی است در این حالت بانک عملا قادر به ارائه خدمات به آنها نخواهد بود و افرادی که در نوبت نشسته‌اند، از دریافت خدمات بانکی در آن لحظه محروم می‌مانند.

این حالت مشابه وضعیتی در شبکه برق است که مصرف همزمان مصرف‌کنندگان از تولید همزمان شبکه بیشتر می‌شود و تعدادی از مصرف کنندگان بی‌برق می‌شوند (یا دچار خاموشی می‌شوند) یک راهکار برای مدیریت مساله شلوغی بانک در ساعات ظهر، افزایش تعداد باجه‌هاست. البته این راهکار پرهزینه‌ترین راهکار برای حل این مساله به حساب می‌آید.

چرا؟ 

برای اضافه کردن یک باجه، بانک باید زمین بزرگتری در اختیار داشته باشد. یعنی هر قدر تعداد این باجه‌ها افزایش یابد، زیربنای مورد نیاز برای بانک‌ها باید افزایش یابد که هزینه بالایی دارد. هر باجه نیاز به تجیزات کامپیوتری و اداری هم دارد که باید تجهیز شود. برای هر باجه هم باید یک نیروی جدید استخدام شود که باید هزینه‌های آن را هم به هزینه‌های این راهکار اضافه کنیم. بخشی از هزینه‌ها هم ناشی از هزینه‌های بالاسری ناشی از اضافه‌شدن یک باجه و کارمند به مجموعه است.

ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟

شاید همه این هزینه‌ها قابل توجیه باشد ولی با اضافه شدن یک باجه دیگر، تعداد باجه‌های بیکار در ساعت خلوت صبح نیز افزایش می‌یابد که بازده سرمایه گذاری انجام شده را کم می‌کند.

راهکار دیگری حل این مشکل از طریق مشتریان بانک است؛ گفتیم بسیاری از باجه‌ها در ساعات اولیه صبح خالی هستند. اگر تعدادی از مشتریان به جای ساعات شلوغ بانک (ساعات پیک)، در این ساعات به بانک مراجعه می‌کردند، هم نیازی به نشستن در صف نداشتند و هم از تعداد مشتریان در ساعات پیک کمتر می‌شد.

در صنعت برق، مشابه همین وضعیت برقرار است

شرکت برق می‌تواند راهکار پرهزینه را انتخاب کند: نیروگاه‌های بیشتری ایجاد کند تا قادر به برآمدن از تقاضای برق در زمان‌های پیک باشد. ولی سرمایه احداث یک نیروگاه برق بسیار بالاست. هزینه‌ای که برای تامین آن مجبور به کاهش بودجه بخش‌های دیگری مثل آموزش، سلامت، عمران و …. است.

راهکار دیگر این مساله مثل بانک، در دست مصرف‌کنندگان است. مصرف‌کنندگان در صورتی که بخشی از مصارف غیرضرور خود را به ساعاتی غیر از ساعات پیک منتقل کنند، هم مجبور به تحمل خاموشی‌های اجباری در شبکه برق نخواهند شد و هم با کاهش پیک مصرف در ساعات اوج مصرف، نیاز به ایجاد نیروگاه‌های جدید کاهش می‌یابد. 

برنامه پاسخگویی بار چیست؟

برنامه‌های پاسخگویی بار در برگیرنده روش‌هایی از مدیریت سمت مصرف است که به تغیر میزان مصرف مشترکین و افزایش مصرف بیش از تولید اعمال می‌شود. در این برنامه‌ها یا از طریق ارتباط با مشترکین با مصارف عمده یا برق مصرفی برای ساعاتی کاهش می‌یابد و یا اینکه از طریق به کارگیری مولد‌های خودتأمین، برق مورد نیاز شبکه فراهم می‌گردد.

پس احتمالا پاسخ این سوال مهم را می‌توانیم حدس بزنیم؛ چرا توانیر و شرکت‌های برق در برخی روز‌ها از ما می‌خواهند با آنها برای کاهش مصرف برق همراهی کنیم. در واقع اصلی‌ترین ارمغان مشارکت در این طرح‌ها استمرار و پایداری برق در اختیار ما و کاهش آسیب به تجهیزات برقی است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟