Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:27:20 GMT

باید از شکل سنتی استعدادیابی‌ ورزشی گذر کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۲۸۵۷

باید از شکل سنتی استعدادیابی‌ ورزشی گذر کنیم

ایسنا/کرمانشاه عضو کمیته استعدایابی فدراسیون کاراته گفت: در شرایط فعلی استعدادیابی رشته‌های ورزشی به شکل سنتی و غیرعملی انجام می‌شود که باید کم کم از این شیوه دور شویم.

احسان حیدری در گفت و گو با ایسنا، شیوه های کنونی استعدادیابی رشته‌های ورزشی در کشور را غیرعلمی دانست و اظهار کرد: متاسفانه نه تنها در کاراته، بلکه در سایر رشته‌های ورزشی استعدادیابی‌ها به شکل آکادمیک و علمی انجام نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی هرکسی در هر باشگاهی ثبت نام می‌کند، اگر استعداد داشته باشد رشد می‌کند و اگر استعدادی نداشته باشد، به مرور از آن رشته دست می‌کشد.

عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون کاراته با اشاره به جایگاه خوب ایران در رشته کاراته، تاکید کرد: حتی با وجود این روند غیرعلمی استعدادیابی، بازهم کاراته ایران در دنیا مطرح است.

وی اعلام کرد: قدرت کاراته ایران در دنیا نشان می‌دهد که استعدادهای بسیار خوبی دراین رشته داریم، اما باید استعدادیابی‌ها را از شکل سنتی آن به سمت علمی‌تر شدن پیش ببریم و برای این کار نیازمند تعامل، همکاری و هماهنگی فدراسیون و آموزش و پرورش هستیم.

حیدری اضافه کرد: از سوی دیگر، باشگاه ها نیز منبع اصلی استعدادیابی و پرورش قهرمانان هستند که می توانند با بکارگیری مربیان سازنده و توانمند تعداد زیادی استعداد پرورش دهند، همانگونه که در شرایط فعلی هم اگر قهرمانی در رشته ای داریم، مرهون تلاش مربیانش بوده است.

وی افزود: برای اینکه کاراته ایران از شرایط کنونی‌اش پسرفت نکند، باید به همین بخش یعنی مربیان توجه ویژه ای داشته باشیم و حمایتشان کنیم و به آنها انگیزه بدهیم.

عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه مربیان با کیفیت می‌توانند به رشد کاراته ایران کمک کنند، عنوان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی استعدادیابی را فقط به ورزشکاران منحصر کرده‌ایم، درحالی که باید در زمینه مربیان هم این اتفاق بیفتد. باید قبل از صدور بی رویه مدرک های مربیگری، روی توانمندی این افراد هم کار شود تا معلوم شود آیا می‌توانند مربیان خوب و با کیفیتی باشند، یا نه. 

وی به نقش امکانات هم در پرورش استعدادها اشاره کرد و ادامه داد: اگر کسی که به تازگی وارد این رشته شده، کوهی از استعداد باشد، اما وقتی ابزاری همچون مربی توانمند و تجهیزات و امکانات نباشد، هیچگاه پیشرفتی نمی‌کند.

این ورزشکار کرمانشاهی در ادامه به وضعیت استعدادیابی در رشته کاراته کرمانشاه هم اشاره‌ای داشت و افزود: طی چندسال گذشته در بخش استعدادیابی کاراته کرمانشاه خوب کار شده و همین مسئله هم باعث شده تا علیرغم گسترش بیش از پیش کاراته در دنیا و فشرده تر شدن رقابت‌ها، قهرمانان ملی پوش مطرحی داشته باشیم.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون کاراته كرمانشاه استعداديابي استانی ورزشی کاراته ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم با هدف تکریم خانواده بزرگ همکاران شهرداری قم و استعدادیابی فرزندان کارکنان شهرداری قم برگزار می‌شود.

مجید محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری با خانواده‌ای به بزرگی بیش از ۶۰۰۰ نفر کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، پشتیبانی و حمایت از خانواده این عزیزان به‌خصوص قشر کارگران مدیریت شهری، در رشد و ارتقای بنیان‌های خانواده و ارتقا کیفی فرهنگی و آموزشی فرزندان این عزیزان است.

وی افزود: در راستای پشتیبانی و اجرای فعالیت‌های علمی، فرهنگی هنری و ورزشی در شهرداری قم، شناسایی و ایجاد زمینه‌های لازم برای پرورش استعدادهای فرزندان کارکنان شهرداری قم اعم از کارگران رسمی و قراردادی و همکاران عزیز در حوزه‌های پاکبان و باغبان، کارمندان و سایر پرسنل مدیریت شهری، شهرداری قم بر آن شده است تا اولین جشنواره استعدادیابی این فرزندان عزیز را به عنوان جشنواره «آتیه سازان شهر» در سال ۱۴۰۳ برگزار کند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: این جشنواره تا پایان سال و در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی ورزشی و علمی در قالب مسابقات متنوع برگزار خواهد شد.

رضاخانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادها و نخبه‌های فرزندان عزیز و ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد و پرورش و کمک به ایجاد آینده بهتر برای این قشر آینده‌ساز است که نخستین دوره از آن سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: بستر نرم‌افزاری این رویداد برای جمع‌آوری اطلاعات فرزندان کارکنان در حال اجرا است که پس از بارگذاری آدرس سامانه اعلام خواهد شد و همکاران گرامی با ورود به سامانه اعلام شده مشخصات فرزندان و زمینه‌های مورد علاقه ایشان را اعلام می‌کنند تا متناسب با آن شهرداری قم نسبت به برگزاری رویدادهای این جشنواره اقدام کند.

کد خبر 748858

دیگر خبرها

  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود