Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:50:17 GMT

خرید ۱۲۶ هزار تن گندم در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۳۵۵۳

خرید ۱۲۶ هزار تن گندم در استان تهران

عباس ارشدی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پایان فصل برداشت گندم در استان تهران اظهار کرد: در استان تهران ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم داریم که گندم کاران  به یکی از این ۱۱ مرکز مراجعه و گندم خود را می‌فروختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برداشت گندم در استان تهران از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا نیمه اول شهریور ماه به پایان رسید. دلیل این بازه زمانی ۳ ماهه نیز این است که شهرستان‌هایی مانند دماوند و فیروزکوه که دمای نسبتا کمتر و سردتری دارند، محصولشان دیرتر به مرحله برداشت می‌رسد. بیشتر بخوانید تبعات تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم/ قیمت واقعی گندم‌ چند است؟ مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران بیان کرد: در استان تهران ۱۲۶ هزار تن گندم خریداری شد که یک هزار تن از آن مربوط به گندم دروم است. مجموع گندم‌های خریداری شده نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.
ارشدی ادامه داد: امسال سامانه جدید گندم برای آن دسته از افرادی که آرد مخصوص نان خریداری می‌کنند، راه اندازی شد که در این روش نیز ۱۰ هزار تن گندم از گندم کاران خریداری شد. ۹۹ درصد مطالبات گندم کاران تهرانی پرداخته شد وی با اشاره به ارزش ریالی خرید گندم در استان تهران تصریح کرد: ارزش ریالی خرید گندم در استان برابر است با ۳ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال که از این میزان بیش از ۹۹ درصد مطالبات به گندم کاران پرداخت شده است.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران با ذکر این مطلب که از ۳ سال گذشته کشت دانه‌های روغنی در استان تهران گسترش یافته است، ابراز کرد: خودکفایی در بخش دانه‌های روغنی یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است به طوری که امسال در استان تهران ۳ هزار و ۳۴۰ تن کلزا توسط بخش دولتی از کشاورزان استان خریداری شد که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است.
به گفته ارشدی؛ در بخش کلزا تمام مطالبات با ارزش ۱۵۲ میلیارد ریال  پرداخت شده است.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران در پایان با اشاره به کیفیت گندم و کلزا  در سال زراعی ۹۸-۹۹ تاکید کرد: گندم‌ها و کلزا‌های برداشت شده در استان تهران مرتب تحت کنترل و تست‌های مختلف قرار می‌گرفتند تا از لحاظ کیفیت در درجه بالایی قرار بگیرند همچنین گندم‌ها عاری از هرگونه سن زدگی و هر نوع آفت دیگری بودند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم خدمات بازرگانی مطالبات کشاورزان گندم در استان تهران گندم کاران خریداری شد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان