Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: هیچ یک از شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار ندارند اما متأسفانه در روزهای اخیر روند ابتلا موج افزایشی پیدا کرده است.

دکتر منوچهر کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابتلای قطعی ۳۹۴۸ مورد در استان به بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: تعداد مرگ و میر در بین مبتلایان به ۵۲۱ مورد رسیده و تا پایان روز ۲۵ شهریورماه ۴۴۹ بیمار با تشخیص بالینی در بیمارستان‌های سراسر استان بستری شده‌اند که متأسفانه این آمار بیانگر تداوم روند افزایش ابتلا در استان همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن درخواست از هم‌استانی ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ترددهای غیرضرور به محل‌ تجمعات مطرح کرد: افراد با تست منفی در صورتی که دارای علامت هستند، فرد ناقل و مثبت محسوب می‌شوند که اصطلاحاً به پاسخ آزمایش این دسته از افراد «منفی کاذب» گفته می‌شود و ملاک تشخیص قطعی در این افراد، تشخیص بالینی پزشک خواهد بود بنابراین باید قرنطینه خانگی و استفاده مداوم از ماسک را به مدت دو تا سه هفته رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه به آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: در هر یک از شهرستان‌های اسدآباد ۱۰۹، بهار ۲۸۱، تویسرکان ۱۹۲، رزن و درگزین ۱۵۹، فامنین ۵۳، کبودراهنگ ۲۴۵، ملایر ۶۸۳، نهاوند ۴۱۳ و همدان ۱۶۴۸ مورد ابتلای قطعی به ثبت رسیده است.

وی در پایان بیان کرد: با وجود روند افزایشی در استان همدان، خوشبختانه هیچ‌یک از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز نیستند و تنها سه شهرستان نهاوند، تویسرکان و رزن در وضعیت نارنجی قرار دارند که به طور قطع با همدلی مردم این شهرستان‌ها و سراسر استان جلوی موج اپیدمی را با رعایت نکات بهداشتی خواهیم گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشكي یک از شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند