Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@20:24:55 GMT

باد و باران در ۱۱ استان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۳۹۸۵

باد و باران در ۱۱ استان

ایران اکونومیست-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، همراه با وزش باد و رعد و برق در ۱۱ استان کشور طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریورماه) خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریور) در بخشی از نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی این مدت در شمال زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات شمال شرق خوزستان طی ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش نیز در استان گیلان است و دریای خزر مواج خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز جمعه (۲۸ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و مازندران افزایش ابر، رعد و برق همراه با بارش باران و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز شنبه (۲۹ شهریور) سرعت باد در شمال غرب و غرب کشور افزایش می‌یابد، اظهارکرد: از روز یکشنبه (۳۰ شهریور) با نفوذ جریانات شمالی به شمال کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقت برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از امروز تا پایان هفته (۲۶ تا ۲۸ شهریور) در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ شهریور) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۸ شهریور) نیز صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزش باد شدید بارش باران رعد و برق وزش باد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در کدام استان ها باران می آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی، گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی در ادامه عنوان کرد: همچنین برای فردا سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضرابی خاطرنشان کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد و جمعه (۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6098201 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • بارش تگرگ و باران شدید در غرب استان تهران
  • پیش بینی رگبار باران و رعد و برق در البرز
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز