Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از یو اس نیوز، با نزدیک شدن توفان «سالی» به سواحل خلیج مکزیک در آمریکا، مقام‌های ایالتی از امکان بروز سیل در برخی مناطق جنوب شرقی آمریکا خبر دادند.  

به گفته کارشناسان هواشناسی این توفان سه شنبه شب به سواحل می‌سی سی پی، آلاباما و فلوریدا رسیده و در برخی مناطق ممکن است تا ۶۱ سانتی متر باران ببارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هواشناسی نیز پیش بینی کرده که ارتفاع آب در مناطق شهری می‌تواند تا ۹ فوت (۲. ۷ متر) بالا بیاید. سرعت وزش این توفان بین ۹۵ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.  

مرکز ملی توفان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که سالی به تازگی هسته داخلی خود را تقویت و توسعه داده و این در حالی است که آبهای گرم خلیج مکزیک در ساعات آینده آن را بیشتر تقویت می‌کند.  

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در آلاباما، می‌سی سی پی و لوییزیانا وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اعلام وضعیت اضطراری به دولت فدرال اجازه می‌دهد ضمن هماهنگی اقدامات کمک رسانی، کمک‌های اضطراری فراهم کند.  

همزمان، مقام‌های محلی در مناطق ساحلی این ایالت‌ها، بنادر، مدارس و کسب و کارها را تعطیل کرده‌اند. شرکت‌های نفتی هم ضمن تعطیلی بعضی از پالایشگاه‌ها، کارکنان خود را از سکوهای استخراج نفت و گاز در خلیج مکزیک خارج کرده‌اند.  

گفته می‌شود نزدیک به یازده هزار خانه در مناطق ساحلی آلاباما و ایالت می سی سی پی با خطر سیل روبرو هستند.  

توفان سالی، هجدهمین توفان عمده در اقیانوس اطلس در سال جاری است و هشتمین توفان حاره‌ای است که امسال به سواحل آمریکا می‌رسد. ضمن آنکه یکی از پنج توفانی است که همزمان در اقیانوس اطلس در حال طغیان است.  

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده استان ایلام

دریافت 133 MB

فیلم: مجتبی کاور

کد خبر 6096020

دیگر خبرها

  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • ببینید | آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در مناطق سیل‌ زده
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده استان ایلام