Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش مرداد ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه با ثبت بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی و تشکیل ۷۲۴ پرونده تخلف تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در مرداد ماه امسال، ۳۷ هزار و ۳۷۴ مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در حوزه کشف کالاهای قاچاق صورت گرفته که از این تعداد، 724 مورد پرونده تخلف به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ارزش ریالی پرونده های تخلف مرتبط با کالاهای قاچاق مکشوفه، بالغ بر 430 میلیارد تومان بوده که به طور میانگین ارزش هر پرونده حدود ۶۰ میلیون تومان است.

در مرداد ماه سال ۹۹، استان تهران با 6 هزار و 155 مورد بازرسی، استان سیستان و بلوچستان با ۱۴۳ مورد تشکیل پرونده و استان خراسان رضوی با بیش از 18.6 میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استانها داشته اند.

بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با لوازم رایانه با حدود ۱۲۸ میلیارد تومان، سوخت ها و روغن های معدنی بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان، کالای قاچاق موضوع تبصره ۴ الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۹۱ میلیارد تومان و خوراک های آماده برای حیوانات با حدود ۳۸ میلیارد تومان است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق کالا قاچاق کالا وارز قاچاق کالا قاچاق میلیارد تومان کالاهای قاچاق مورد بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی

میثم روحی رئیس شعبه ششم تعزیرات حکومتی ساری گفت: پرونده قاچاق سه بشکه ۲۲۰ لیتری الکل صنعتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ساری رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و استعلام از دانشگاه علوم پزشکی اتهام انتسابی را محرز و متهم راعلاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالا محکوم کرد.

روحی گفت: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی از یک خودرو الکل قاچاق را کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • تشکیل ۲۵ پرونده تخلف برای فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در خوزستان+فیلم
  • گازوئیل قاچاق زیر بار آهک
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی