Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از بخش‌های بستری بیماران کرونا چند مراکز درمانی استان اردبیل و در جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان گفت: از اوایل امسال با شروع بیماری کرونا در جامعه، نقش و جایگاه تلاشگرانه پرستاران در خدمت شبانه روزی به مردم بر همگان روشن شد و تمامی مردم، مسئولان و سطوح مختلف جامعه بر این موضوع صحه گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای کاهش بار کاری پرستاران فعال در مراکز درمانی بیان کرد: در این راستا اعتبار بخشی خدمات پرستاری که یک سیستم ارزیابی به منظور توانمندسازی پرستاران تعیین شده، از یک سال به ۲ سال تغییر یافته است.

معاون وزیر بهداشت همچنین گزارش‌نویسی الکترونیکی را جزو اولویت‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد و ادامه داد: این طرح به صورت آزمایشی در دو بیمارستان شهرکرد و اصفهان در حال اجراست که در صورت موفقیت‌آمیز بودن در سطح کشور به اجرا در می‌آید.

حضرتی با اشاره به نقش مهم و حیاتی پرستاران در حوزه سلامت جامعه گفت: پرستاران و ماما‌ها بهترین نیرو‌ها در کاهش هزینه مربوط به درمان هستند و به دلیل اهمیت جایگاه این دو رشته در جوامع، سازمان بهداشت جهانی سال ۲۰۲۰ را به عنوان سال پرستار و ماما نامگذاری کرده است.

او از اقدام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در تفکیک اضافه کاری از کارانه و رضایت پرستاران از این اقدام قدردانی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم پرستاران در امر درمان و سلامت جامعه گفت: پرستاران یکی از ستون‌های مهم درمان و قلب تپنده بیمارستان‌ها هستند و بدون حضور این تلاشگران، بیمارستان‌ها مشکلات عدیده‌ای در حوزه سلامت خواهند داشت.

شهرام حبیب‌زاده در تشریح مسائل و مشکلات موجود در حوزه پرستاری نیز افزود: بعضی از این مشکلات مربوط به ساختار، برخی مربوط به مدیریت و تعدادی از مسائل نیز مربوط به حرفه پرستاری است که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام تلاش خود را برای حل مشکلات موجود انجام می‌دهد.

او بیان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا، ایجاد انگیزه و دلگرمی در بین پرستاران جزو اولویت‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل است و بر این اساس پرداخت اضافه کاری پرستاران و جداسازی آن از کارانه انجام شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت مراکز درمانی پرستاران بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی جهان‌پور گفت: پیش نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت بیمارستانی در مقایسه با به استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به خصوص جذب نیروهای با تجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیأت مدیره در سراسر کشور است. مجموعه این هیأت مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ما است و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

کد خبر 6091280 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس