Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@18:57:39 GMT

برنامه الگوی کشت پاییزه گندم و جو قزوین تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۱۹۹

برنامه الگوی کشت پاییزه گندم و جو قزوین تعیین شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه اعلام شده در سال جاری باید ۴۸ هزار و ۱۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت آبی گندم برود.

تورج بنیادی با بیان اینکه میزان برنامه اعلام شده در خصوص کشت گندم آبی در استان قزوین نسبت به سال زراعی گذشته تغییر زیادی نکرده است، افزود: برنامه ابلاغی پارسال ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول همچنین گفت: برنامه کشت پاییزه گندم دیم در استان قزوین برای سال زراعی جاری ۱۳۹۹-۱۴۰۰، ۱۰۵ هزار هکتار تعیین شده که این رقم در سال زراعی قبل ۹۸ هزار و ۱۵۱ هکتار بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: برنامه ابلاغی کشت جو آبی نیز ۲۷ هزار هکتار اعلام شده که سال قبل ۲۴ هزار و  ۲۰۰ هکتار بود.

وی اضافه کرد: برنامه کشت دیم جو نیز امسال ۲۰ درصد نسبت به سال زراعی قبل افزایش پیدا خواهد کرد و به هشت هزار هکتار می رسد.

این مسوول اظهار داشت: کشت گندم و جو در مزارع دیم و آبی استان قزوین معمولا از مهر ماه آغاز و تا آذر ماه ادامه پیدا می کند و برداشت محصول نیز از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

استان قزوین دارای  ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها گندم استان قزوین اراضی کشاورزی الگوی کشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم استان قزوین اراضی کشاورزی الگوی کشت گندم استان قزوین اراضی کشاورزی الگوی کشت اخبار کنکور استان قزوین هزار هکتار سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون ۷۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۴۵ هزار تن از این میزان به مراکز استاندارد، سیلوها و کارخانجات حمل و نگهداری شده و مابقی در مراکز روباز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با توجه به بارندگی پیش رو به کمک ارگان های مربوطه در حال انتقال سریع محصول گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در استان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارندگی، برای اکثر مراکز روباز، کاور تهیه و گندم های موجود در این مراکز به وسیله این کاورهای پلاستیکی پوشانده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: سعی می شود تا چهارشنبه شب که اوج بارندگی پیش بینی شده است، مابقی مراکز روباز به وسیله کاور پوشانده شود.

کد خبر 6093252

دیگر خبرها

  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس