Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@14:28:29 GMT

اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگو است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۲۳۵

اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگو است

احسان خاندوزی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره ارزیابی خود از عملکرد مدیران و مسئولان شستا پس از مطالعه گزارش عملکرد اقتصادی درون شستا، گفت: با توجه به ابعاد و گستردگی جغرافیایی این هلدینگ شاخص‌ساز بازار سرمایه که در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارد، بحث‌ و نقدهای متعددی در حوزه اقتصادی مطرح بوده و همچنان هم مطرح است، اما در حوزه عملکرد مدیریتی شستا، نظم‌بخشی اداری، شفافیت اطلاعات مدیریتی و ایجاد سامانه‌های نظارت برخط، اقدامات چشمگیری انجام شده بود که با تفضیل و با جزئیات زیادی همزاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارزیابی بنده پس از شنیدن توضیحات مسئولان مذکور این بود که آن اقدامی که شستا در حوزه شفافیت و سامانه‌های اطلاعات مدیریتی یا به اصطلاح داشبوردهای مدیریتی شستا انجام داده، می‌تواند یکی از الگوهای پیشرو در زمینه(هوش تجاری – BI )  به شمار بیاید، افزود: این اقدامات عواید و ثمرات زیادی دارد از جمله اینکه به مدیران این امکان را می‌دهد که به شکل برخط به زیرمجموعه خود نظارت کنند و شاخص عملکردی روزانه آنها در پیش چشم مدیر هلدینگ اقتصادی به نمایش در آید.

وی تصریح کرد: همچنین تمام دارایی‌ها اعم از دارایی‌های غیر منقول، مستغلات و تعهدات و قراردادهای منعقده و شکایت‌های واصله‌ای که در مجاری آن و قضایی در حال پیگیری است، در دسترس است.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: داشبورد مدیرانی که در شرکت‌های زیرمجموعه مشغول مدیریت هستند و صلاحیت‌های مدیریتی آنها و داشبورد نظارت‌های مالی مبنی بر دریافت‌ها و پرداخت‌های مالی که در اختیار دارند، به طور جداگانه در شرکت‌های تابعه انجام می‌شود و تمامی این موارد از طریق یک شبکه به هم پیوسته قابل رصد و نظارت است.

خاندوزی تاکید کرد: کاری که شستا در طول سال گذشته در این زمینه انجام داده جای تقدیر دارد و امکان نظارت خیلی خوبی را برای نهادهای نظارت کشور فراهم می‌کند .

وی افزود: اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگویی است که به نظر می‌رسد سایر هلدینگ‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت‌های دولتی کشور می‌توانند از این الگو بهره بگیرند.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود با فراگیر شدن چنین مدلی از سامانه‌های هوشمند اقتصادی درجه سواستفاده، تخلفات مالی، امضاهای طلایی و مفاسد اقتصادی در زیرمجموعه هلدینگ‌های اقتصادی کاهش پیدا کند و یک گام بلند در مبارزه با فساد و شفافیت برداشته شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس الگو عملکرد نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه نمونه کشفیات و دستاورد‌های انتظامی، سامانه کنترل و نظارت مرکز فرماندهی هرمزگان افزود: پیشرفت هر چه بیشتر نیروی پلیس در زمینه هوشمند سازی و نصب تجهیزاتِ رصدِ برخط محور‌های مواصلاتی و جایگاه‌های سوخت، برای کنترل و مهار جرایم، موجب کاهش تنش‌های احتمالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی

وی از تلاش همه جانبه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی قدردانی کرد.
دادستان کل کشور گفت: با توجه به قابلیت مشاهده موقعیت دقیق جغرافیایی محل جرم از طریق سامانه پایش تصویری، راه اندازی این سامانه موجب کاهش جرایم و تصادفات، انجام موفق ماموریت ها، برقراری امنیت مطلوب و کاهش مراجعات مردمی به پلیس می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود