Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «احد جاودانی» روز چهارشنبه در نشست خبری که به منظور تبیین برنامه های دفاع مقدس اعلام فعالیت های اداره کل ارشاد در دوران کرونا و ارائه تسهیلات بانکی به فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه برگزار شد، اظهار داشت: امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را در پیش رو داریم و همه ملت‌ها تلاش می‌کنند زیبایی‌های تاریخ خود را به فرزندان و جهانیان نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دفاع مقدس سراسر شور حماسه ایثار و گذشت و خدمت بود و زنده نگه داشتن آن ضروری است.

به گفته وی ۱۲۵ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در قالب اجرای پویش، اجرای جشنواره، برگزاری نمایشگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری همایش به صورت مجازی خواهد بود.

جاودانی ادامه داد: بن مایه برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس ایجاد امید، شادابی و نشاط در بین مردم خواهد بود.

وی عنوان داد: کلیپ هایی هم در این حوزه با حضور رزمندگان دفاع مقدس تولید شده است که در فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در دوران شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های هنری در کشور و به تبع آن در استان تهران تعطیل شد و حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه آسیب جدی دیدند، گفت: بسیاری از فعالیت‌های هنری نیازمند تجمع افراد است و به دلیل رعایت پروتکل های ابلاغی ستاد ملی کرونا بسیاری از فعالیت‌های هنری در استان تهران نیز تعطیل شدند.

جاودانی افزود: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به هنرمندان عرصه فرهنگ هنر و رسانه تسهیلاتی را از ۸ تا ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته اند که از سویی بانک‌ها به هنرمندان ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند از طریق معاونت مربوطه در اداره کل نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ پرونده دریافت تسهیلات در کشور تشکیل شده است که از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ پرونده متعلق به استان تهران است.

وی گفت: این تعداد پرونده نشان می‌دهد که ۱۵ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات از بین هنرمندان استان تهران بوده است.

به گفته جاودانی، این پرونده ها شامل ۵۳ هزار نفر می باشد که از این تعداد نیز ۱۷ هزار نفر معادل ۳۵ درصد هنرمندان استان تهران هستند.

وی گفت: پس از تهران استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در رتبه‌های بعدی دریافت تسهیلات قرار دارند.

به گفته جاودانی، قرار است ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها به هنرمندان کشور ارائه شود که ۳۷ درصد از این مبلغ به هنرمندان استان تهران اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد با تلاش های انجام شده تاکنون توانسته‌ایم به ۲۰ درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات استان تهران تسهیلات را ارائه کنیم.

وی همچنین در خصوص آمار و تعداد هنرمندان استان تهران اظهار داشت: به دلیل این که بسیاری از هنرمندان از سراسر کشور با موسسات مستقر در تهران فعالیت دارند، آمار مشخصی از تعداد هنرمندان فعال استان تهران در دست نیست.

سخنی با بانک‌ها

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این نشست خبری خطاب به بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات به هنرمندان تاکید کرد که بانک ها برای پرداخت تسهیلات ضوابط و سخت گیری‌هایی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: درخواست دارم بانک‌ها با هنرمندان همراهی کنند و تا آنها برای دریافت تسهیلات درگیر بروکراسی اداری نشوند.

اجرای ۱۵۴ برنامه در دوران کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از اسفند ۹۸ که ویروس کرونا به طور جدی کشور را درگیر کرد، فعالیت‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای به فضای مجازی انتقال یافت.

وی گفت: با وجود اینکه زیرساخت فضای مجازی فراهم نبود و کار به سختی انجام می‌شد، اما هنرمندان استان تهران توانستند  ۱۵۴ برنامه  در قالب جشنواره، پویش، مسابقه، نمایشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی را اجرا کنند.

وی به تولید ماسک توسط هنرمندان اشاره کرد و گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با چالش ماسک روبرو بودیم اما هنرمندان در کنار سایر شهروندان به تولید ماسک و توزیع آن بین شهروندان پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: همچنین هنرمندان استان تهران در ایام قرنطینه کرونا در احیای نشاط و شادابی در جامعه نقش موثری داشتند و توانستند شهروندان را به ماندن در خانه تشویق کنند.

جاودانی ادامه داد: هنرمندان همچنین در تشویق شهروندان به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی نقش مهمی را ایفا کردند.

برچسب‌ها جایزه تهران شهر تهران هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جایزه تهران شهر تهران هنرمندان جایزه تهران شهر تهران هنرمندان اخبار کنکور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان استان تهران دریافت تسهیلات بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود