Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:28:22 GMT

واکنش مسکو به توافق صلح امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۲۶۶

واکنش مسکو به توافق صلح امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که کشورش امیدوار است توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به "صلح" منجر شده و به مساله سازش فلسطین-اسرائیل آسیبی نزند.

به گزارش ایسنا، میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: اگر آن (توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی) به "صلحی جامع" در خاورمیانه و حل تمامی مشکلات از جمله مساله فلسطین منجر شود، این امر "قطعا خوب " است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوگدانف در ادامه گفت: روسیه تاکید دارد که "هم بحرین و هم امارات به طرح صلح عربی و حل مساله فلسطین بر اساس اصل راه حل دو کشوری در داخل مرزهای سال 1967 و پایتختی قدس شرقی پایبند هستند."

رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه در مراسمی در کاخ سفید دو توافقنامه عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین را به امضا رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم گفت: این توافق به اسرائیل اجازه تاسیس سفارت‌خانه و تبادل سفرا با این دو کشور حوزه خلیج فارس را می‌دهد.

عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در این مراسم مدعی شد: توافق با اسرائیل، امارات را در "کمک" به فلسطینی‌ها قدرتمندتر خواهد کرد و این توافق چهره خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسکو عادی سازی روابط اسرائیل امارات عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح

به گزارش تابناک، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ارتش اشغالگر به گذرگاه مرزی رفح یک تنش خطرناک علیه تأسیسات غیرنظامی حفاظت شده طبق قوانین بین‌المللی است. هدف از این حمله وخیم کردن وضعیت انسانی غزه از طریق بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه اضطراری از طریق آن است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: این جنایت بعد از اعلام موافقت ما با پیشنهاد میانجی‌ها برای آتش‌بس رخ داد که نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قصد ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی‌ها برای آتش‌بس و آزادی اسرا به خاطر منافع شخصی بنیامین نتانیاهو و دولت تندرو وی را دارد. ما از آمریکا و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم بر رژیم صهیونیستی برای توقف این تنش که زندگی صد‌ها هزار غیرنظامی آواره در رفح و سرتاسر نوار غزه را تهدید می‌کند، فشار بیاورند.

به نقل از ایسنا با افزایش امید‌ها برای اعلام توقف جنگ غزه که وارد دویست و چهاردهمین روز خود شده است، پس از اعلام موافقت جنبش حماس با پیشنهاد آتش‌بس، نیرو‌های اشغالگر شهر رفح در جنوب نوار غزه از جمله اطراف گذرگاه زمینی با مصر را به شدت بمباران کردند.

 آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیرو‌های اسرائیلی عملیات زمینی خود را در منطقه شرقی شهر رفح در مرز با مصر تشدید کرده‌اند.

رسانه‌های عبری بامداد امروز گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، با حملات شدید آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

 

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • گرگ و میش توافق