Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:44:51 GMT

کشت دوباره برنج در نیمی از شالیزارهای مازندران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۵۳۰

کشت دوباره برنج در نیمی از شالیزارهای مازندران

ایسنا/مازندران معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از کشت دوباره برنج در نیمی از شالیزارهای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، مجید بهادری با اشاره به برداشت برنج در ۲۰۰ هزار و ۶۳۱ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تاکنون، گفت: ۱۸۷ هزار و ۴۲۵ هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه و ۱۳ هزار و ۲۰۶ هکتار به روش سنتی برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۱۰۹ هزار و ۹۷۶ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد، اضافه کرد: کشت مجدد برنج پس از برداشت کشت اول برنج در ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار و پرورش رتون در ۵۴ هزار و ۳۳۹ هکتار از اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: مبارزه با علف های هرز در ۴۰۶ هزار و ۸۳۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۱ هزار و ۳۳۳ هکتار، بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و بلاست برگ در ۸۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از  مزارع شالیزاری استان انجام شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۷ هزار و ۳۳۵ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان، اظهار کرد: امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های زراعی استان به کشت اول برنج اختصاص یافت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام  اصلاح شده، کشت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشت دوباره برنج استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در حاشیه نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین اظهار کرد: دو هزار و ۱۹۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب سه پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های امیران در شهرستان قزوین و حصار نو و کبریت میان در شهرستان البرز پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۲۱ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6099888

دیگر خبرها

  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رقص توپ در شالیزارهای مازندران
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور