Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:35:07 GMT

نوسازی محلات تهران در گرو از بین بردن فقر است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۶۵۳

نوسازی محلات تهران در گرو از بین بردن فقر است

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام روز چهارشنبه اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در مراسم افتتاحیه دوره آموزش توسعه کارآفرینی و توانمندسازی برای ارتقا بهره‌وری و نهادینه شدن روش‌های اجتماع‌محور در توسعه کسب‌وکارهای محلی در تعریف از محله اظهار کرد: زمانی که بخواهیم فقر را بررسی کنیم همه اتفاقاتی که رخ می‌دهد از قبیل کالبدی، فرسودگی محله، ناکارآمدی محله، رهاشدگی محله و افتادن محله در یک چرخه قفل و زوال که باز ریشه اصلی فقر  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار فقر مطلق، موضوع مهارت‌های پایه‌ای و عدم ارتباط با زنجیره اشتغال و بعنوان موضوعاتی است که اصطلاحاً اشتغال ناقص را به وجود می‌آورد و در مواردی هم که اشتغال وجود دارد، اشتغال کامل نیست.

علی اکبری در مورد نادیده گرفتن فقر توضیح داد: زمانی که از مداخله برای نوسازی صحبت به میان می‌آید نمی‌توانیم موضوع فقر را نادیده بگیریم و سیاست‌هایی مانند توانمندسازی، بانک پذیری و موضوعاتی از این دست از دل همین رویکرد بیرون می‌آید و مهم‌تر از همه مفهوم تسهیلگری هم در همین چارچوب شکل می‌گیرد.

وی  در مورد کارآفرینی و توانمند سازی بیان داشت: زمانی که از کار و کارآفرینی، توانمندسازی صحبت می‌کنیم نمی‌تواند تغییراتی را که در مفهوم کار و اشتغال در یک دهه گذشته ایجاد شده است را نادیده بگیریم. در گذشته نه چندان دور زمانی که از توانمندسازی صحبت به میان می‌آمد، این موضوع به ذهن می‌رسید که افرادی که کار ندارند کارهایی از قبیل عروسک سازی، غذاهای خانگی و … انجام بدهند و امروزه اینها خیلی ابتدایی قلمداد می‌شوند و در واقع تعریف از کارآفرینی در چارچوب و اساساً مفهوم کار و اشتغال تغییر پیدا کرده است و در سیستم از کار و کارآفرینی بعنوان یک اکوسیستم مطرح می‌شود و باید انتظار داشته باشیم اگر این اقدامات به موفقیت برسد باید این جریان‌ها را مد نظر قرار دهیم.

علی اکبری خاطر نشان کرد: امروزه اقتصاد و اشتغال شهری به فرهنگ، دانش و صنایع دستی و از این قبیل موارد وابسته است و آنچه که مزیت برای رقابت برای او ایجاد می‌کند و می‌تواند به یک جریان پایدارتر برسد. در غیر این صورت تبدیل می‌شود به یک سری کارهای محدودی که به صورت موردی می‌شود انجام داد و صرفاً یک بار هم می‌شود انجام داد و تبدیل به یک موج میرا می‌شوند که به هیچ عنوان پایداری نمی‌توانند پیدا کنند مثل یک بیماری که به کپسول اکسیژن وصل می‌باشد و تا زمانی که به کپسول وصل است زنده است. و در پایان؛ شاید نقطه ضعف ما باشد که در گذشته این ملاحظات را در نظر نگرفته و امروز هم در حوزه توانمندسازی و کارآفرینی عملکرد محدودیتی داشته‌ایم.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران فقر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران فقر شهر تهران شهرداری تهران فقر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور : دانش آموزان تهرانی از وقتی پای مدرسه به شهر باز شد با پای مبارک به مدرسه می‌رفتند؛ یعنی مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس را پیاده گز می‌کردند. بااین‌حال با رشد مدارس نوین و رونق گرفتن مدارس متوسطه کم‌کم بحث جابه‌جایی دانش آموزان جدی شد؛ به‌خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزانی که از مسیرهای طولانی باید به شهر می‌آمدند و درس می‌خواندند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«داریوش شهبازی» مولف و محقق، درباره نخستین سرویس‌های مدارس تهران می‌گوید: «سیستم تحصیلی در تهران بیشتر بر روی محله‌ها متمرکز بود؛ یعنی هر محله یا روستایی مکتب‌خانه خودش را داشت. بعد از اینکه مدارس دبستانی توسعه پیدا کرد به علت کمبود مدرسه، بچه‌ها پیاده باید مسیرهای طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کردند. یادم می‌آید وقتی ۷ سالم بود در مدرسه‌ای در محله زرگنده تحصیل می‌کردم. آن روزها برخی خانواده‌های پولدار شمرونی بچه‌هایشان را با ماشین شخصی و راننده به مدرسه می‌فرستادند که نوعی سرویس خصوصی بود.»

شهبازی می‌افزاید: «تقریباً اواخر دوره پهلوی دوم بحث سرویس‌های مدارس در تهران جدی شد. در حقیقت رونق سرویس‌های مدارس با توسعه شهر تهران و مشکلات تصادف، ایمنی و امنیت دانش‌آموزان گره خورده بود. دورانی که ما درس می‌خواندیم تنها خطری که دانش آموزان را تهدید می‌کرد گرگ‌های بیابان و سگ‌های ولگرد بودند!»

«عباس حسینی» نویسنده کتاب معروف «این اتولی که من داشتم...» درباره نخستین سرویس‌های مدارس شهر تهران می‌گوید: «در دوران پهلوی دوم برخی از مدارس بزرگ تهران برای دانش آموزان سرویس مدرسه راه‌اندازی کردند. اتوبوس‌های خاص که زردرنگ هم بودند. مدرسه هدف و مدرسه ایران و کالج (البرز) در تهران سرویس مدرسه داشتند مخصوص دختران دانش‌آموز بیشتر از سرویس استفاده می‌کردند.»

اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند

کد خبر 849180 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • میدان آزادی نوسازی می‌شود
  • هیئت امنای محلات تهران چه کارکردی دارد؟
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود