Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:21:27 GMT

کاهش آسیب های اجتماعی دانشجویان با افزایش انس با نماز

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۵۷۱۹

کاهش آسیب های اجتماعی دانشجویان با افزایش انس با نماز

حجت الاسلام رستمی گفت: تمام مطالعات نشان می‌دهد که هر مقدار که انس بیشتری با نماز وجود دارد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه دانشجوهاس

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «حجت الاسلام مصطفی رستمی» در جلسه هم اندیشی و هم افزایی در برنامه‌ها و بررسی شیوه تدوین سند راهبردی ستاد عالی‌ اقامه نماز در دانشگاه‌ها به تشریح جایگاه و اهمیت نماز پرداخت و گفت: نماز بهترین اسباب ذکر است و نیاز به ذکر و یادآوری دائم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظام اسلامی طبق فرموده خداوند در قرآن کریم اولین نشانه حاکمیت اسلام در یک جامعه اقامه نماز است.

 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: بحمدالله به برکت انقلاب و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری و مجاهدت، مجاهدان اتفاقات بزرگی در حوزه اقامه نماز افتاده و ما باید شکرگزار باشیم. جریان اقامه نماز امروز در دانشگاه‌های ما جریانی زنده و پویا است و در دستگاه های مختلف اتفاقات خوبی افتاده، البته توفیقات مجموعه تابع متغیرهای متفاوتی است. از مهارت ارتباطی امام جماعت، فضای فیزیکی مسجد و نمازخانه و امکانات و اهتمام مدیران به مسأله نماز عواملی هستند که در کیفیت نماز مؤثر هستند. البته به جرأت می توان گفت بعد از بقاع متبرکه، بهترین و با شکوه ترین نماز جماعت را در فضاهای دانشگاهی داریم، که این جای شکر دارد.

 

حجت الاسلام رستمی افزود: در اکثر فضاهای آموزش‌عالی کشورمان آنجا که همکاری مناسب وجود دارد خروجی‌ها هم خوب است. بهترین و مؤثرترین کاری که در فضای فرهنگی دینی، که پیش‌گیری می‌کند از آسیب‌هایی که دانشجو ها در فضای فرهنگی و عمومی دانشگاه دارند که یکی از نگرانی‌های متولیان فرهنگی هم هست بحث نماز است.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه خاطر نشان کرد: تمام مطالعات نشان می‌دهد که هر مقدار که انس بیشتری با نماز وجود دارد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه دانشجوهاست. ما هرکاری که برای نماز انجام می‌دهیم ضمن اینکه یک فریضه دینی برای همه‌ما و مسئولین است در عین حال یک سرمایه گذاری برای آینده است.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه ها آسیب های اجتماعی نماز دانشگاه ها اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود